Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SAURABH AHER

Inspirational Others

3  

SAURABH AHER

Inspirational Others

संत

संत

1 min
230


कुठे शोधू देवा तुला,

दिसे ना तू राऊळात ..

पंढरीचा विठू माझा ,

नांदे संतांच्या घरात ..


विठू दळण दळितो ,

जनाबाई ओव्या गाई ...

दासा घरी रमलीगे ,

माझी वैकुंठाची आई ..


देव नाचे वाळवंटी,

नामदेव किर्तन करी...

खीर चाखली नाम्याची ,

तृप्त झाला माझा हरी..


नाथा दारी वस्त्रे धुतो,  

तोची श्रीखंड्या बनला ..

संत कबिराच्या घरी,

शेला देवाने विणला ...

 

ऐसा भक्तीचा महिमा ,

दास विठ्ठलाला केले ..

सोडुनिया वैकुंठाला,

चक्रपाणी घरा आले ...


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Inspirational