Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Fantasy

3  

मुकेश कुमार ऋषि वर्मा

Fantasy

यह नूतन वर्ष सुहाना हो

यह नूतन वर्ष सुहाना हो

1 min
265


 यह नूतन वर्ष सुहाना हो

     हर दिन मंगलमय हो

    जिंदगी कुसुम सी खिले l

वैर भाव सब मिटें तो हृदय से हृदय मिले ll

    यह नूतन वर्ष सुहाना हो

  हर मनुज का संघर्ष सफल हो

   निर्धनता का राज मिटे सारा l

  जीवन बने सुंदर ,सुखमय प्यारा ll

    यह नूतन वर्ष सुहाना हो 

 हर घर अन्न-फल-फूल से भरा हो 

शस्य श्यामलामय धरा कृषक भाग्य जगाये l

रवि प्रकाश फैलाकर जग अंधियारा मिटाये ll

    यह नूतन वर्ष सुहाना हो l

    हर मुख से मंगल गाना हो ll

    यह नूतन वर्ष सुहाना हो.....



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Fantasy