Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nikhil Kumkum

Tragedy

5.0  

Nikhil Kumkum

Tragedy

ये किसकी परछाई है जो रो रही है

ये किसकी परछाई है जो रो रही है

1 min
362


ये किसकी परछाई है जो रो रही है ?

 ये परछाई है उस किताब की 

 जो लिखी गई सरहदों पर।


 ये परछाई है उस हिसाब की 

 जो गिनी गई शहादतों पर 

ये परछाई है उस रंग की 

जो बिखर चुकी है। 


ये परछाई है उस वृक्ष की 

जिसकी जड़ें टूट गयीं है 

 ये परछाई है उन नन्हे क़दमों की 

जो उस ओर देख रहा है।


जिस ओर से खुशियां  आती थीं 

ये परछाई है उन हांथों की 

जो घंटों चिठियाँ लिखा करती थीं।


ये परछाई है उन धुंधली आंखों की 

जो अरसों से राह निहारा करती थी।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy