Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Tanha Shayar Hu Yash Pal

Romance

3  

Tanha Shayar Hu Yash Pal

Romance

तुम राहगुज़र हो ।

तुम राहगुज़र हो ।

1 min
197



तुम राहगुज़र हो तो क्या बात है 

हर घड़ी तमन्ना से फिर मुलाकात है ।

है आसमा भी इस ज़मीन पर मेरा 

और ज़मीन पर भी मेरे लम्हे साथ है । 


तुम राहगुज़र हो तो क्या बात है 

सुबह की रोशनी से रोज़ मुलाकात है । 

है खिला खिला सा दिन भी मेरा 

और हर रोज़ मेरी चाँदनी सी रात है । 


तुम राहगुज़र हो तो क्या बात है 

दिल में सात सुरो का फिर नया राग है । 

है गुनगुनाता तार हर रोम रोम मेरा    

अब नज़्म या गज़ल सब तेरी सौगात है 


आपका अपना दोस्त तनहा शायर हूँ ।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance