Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kusum Lakhera

Classics Inspirational

4  

Kusum Lakhera

Classics Inspirational

सरायखाना

सरायखाना

1 min
350


पतझड़ में सूखे पत्ते !

जैसे ही झड़ने लगे

वह ठिठकी

वह भी सोचने लगी !


एक दिन यूँ ही 

अपनी काया

अपना साया

छोड़ के जाना है 

ये दुनिया तो बस एक

सरायखाना है !


फ़िर क्यों हाय हाय

करता ये ज़माना है

इक दिन तो सब कुछ 

यहीं रह जाना है

फ़िर क्यों ख्वाहिशों की 

नीवं पर

सपनों को सजाना है !


ये संसार तो बस

एक सरायखाना है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics