Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Comedy

4  

Dinesh Dubey

Comedy

सात जनम

सात जनम

1 min
6

मैंने अपनी पत्नी से पूछा ,

पुनर्जन्म में फिर मिलोगी,

सात जन्मों का वादा किया है,

पत्नी धर्म निभाओगी,।

वह तुनक कर बोली भड़क कर ,

सात जनम हुए हैं पूरे ,

और ना भी हुए तो भी,

दुबारा तुम न आना मेरे जीवन में,।

मैंने पूछा इतनी भी नफरत क्या है,

वह बोली दिन भर सर पर बैठ ,

लिखते रहते हो घर पर,

सत्तर जन्म का साथ निभा लिए इसी जन्म में,।

अब भी दिल नहीं भरा तुम्हारा,

मैं तो अघा गई तुमसे ,

गधे को गले लगा लूंगी पर ,

किसी लेखक से नहीं मिलूंगी।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Comedy