Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neeraj pal

Romance

4.9  

Neeraj pal

Romance

साँवरा।

साँवरा।

1 min
335


मैं तो अपने सांवरे के ही गुण गाऊँ। 

सांवरा मेरा छैल छबीला, रूप देख हर्षाऊँ।।


रात न नींद, दिवस नहीं चैना, रह- रह याद सताए।

 मन व्याकुल उन बिन ऐसा, हृदय तपन बढ़ जाए।।


 जिस विधि राखे, अच्छा लागे, लागी न छुट जाए।

 प्रीत के खातिर सब कुछ वारुँ, प्रेम लगन हो जाए।।


 लोक-लाज की चिंता छोडूँ ,सब तजि उन तक जाऊँ।

 नहीं चिंता अब भूख-प्यास की, चरण तले मर जाऊँ।।


 प्रेम प्याला उनका पी लीना, भव रोग मुक्त मुझको कर दीना।

" नीरज, के तो गुरुवर प्यारे, उनके रंग में ही रंग लीना।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance