Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Neeraj pal

Inspirational

4  

Neeraj pal

Inspirational

रिश्ते।

रिश्ते।

1 min
234


स्वार्थ की जब बात करो तो,

 स्वार्थी बना सकल संसार। 


बिन स्वार्थ रिश्ते नहीं बनते,

न बनते यह घर-परिवार।


किसी को स्वार्थ संतान प्राप्ति का,

किसी को धन और संसार।


पिता-पुत्र की बात छोड़ो, छोड़ा न भगवान,

आत्मचाह की कामना हेतु भरते हैं भंडार।


रिश्ते कभी मतलबी नहीं होते,

मतलबी है बनते अपने संस्कार।


अगर परवरिश में खोट न होता,

न करता कभी चीख-पुकार।


अगर चाहते हर रिश्ते को निभाना,

"नीरज" सबसे पहले तू अपने कर्म सुधार।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational