Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

swati Balurkar " sakhi "

Tragedy

4  

swati Balurkar " sakhi "

Tragedy

पहेली

पहेली

1 min
161


कभी सोचा न था . .

ज़िंदगी यूँ पहेली बनकर रह जाएगी,

बीच चौराहे पर खडे होंगे ,

पर राह कोई निकल न आएगी!

किस्मत ने यूँ घूमाकर

छोड़ दिया है चौराहे पर, बीच में . .

कि भूल से गये हैं -

कहाँ से निकले थे और कहाँ जाना है!

जिस राह पर भी जाने का मन बनाए,

राह वो पराई - सी जान पडती है!

मंज़िल की तो खबर ही नही

अपनी परछाई भी अनजान - सी लगती है!

गैरों से बचाके छिपाते थे,

चेहरे को अपने दामन में,

अपनों ने यूँ दामन झटका कि

अब कहाँ जाएँगे खाक छानने में ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy