Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Aditya Anand

Abstract

4.7  

Aditya Anand

Abstract

लम्हें.....वक्त की ओर एक सफर

लम्हें.....वक्त की ओर एक सफर

1 min
392


एकाध जगह

सुवर्ण-जड़ित सितारा पाया ,

परों की खोज में 

बस परछाई का सहारा पाया ।

अनमने मन से 

जब तिनकों से भी मिलना चाहा ,

वक्त की जोर पे 

हमने खुद को किनारा पाया।

आदतें भी बेजोड़ होने लगी 

कभी पंखुड़ियाँ ,तो कभी फूल ने 

पतझड़ पे अनजान पहरा पाया ।

शुक्र है कि ये सफर है 

नहीं तो ठहरे लम्हों में , 

हमने कितनों को बेसहारा पाया ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract