Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sunil Kumar

Abstract

4  

Sunil Kumar

Abstract

संस्कार

संस्कार

1 min
324


संस्कार बच्चों को सिखाएं

दिल किसी का कभी न दुखाएं। 


गलती पर बच्चों को समझाएं

डांट-फटकार न कभी लगाएं।


दिल से दिल के तार मिलाएं

नफ़रत की सब दीवार गिराएं।


बच्चों का ह्रदय विशाल बनाएं 

विश्व- बंधुत्व का पाठ पढ़ाएं।


पथ से न कभी भटकाएं

सदा सही राह दिखलाएं।


भेद कोई न मन में उपजाएं

स्नेह भाव दिल में जगाएं। 


मुश्किलों से लड़ना बताएं

मिलजुल कर रहना सिखाएं।


सत्य-अहिंसा का पाठ पढ़ाएं 

विश्वविजय करना सिखलाएं।


सिंह समान जीना सिखलाएं 

मातृभूमि पर मिटना बतलाएं।


Rate this content
Log in