Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

jyoti diwakar

Abstract Inspirational

4.5  

jyoti diwakar

Abstract Inspirational

संघर्ष

संघर्ष

1 min
387


वो संघर्ष ही क्या,

उस युवा का,

जिसने ज्वाला प्रज्वलित,

न की हो,


वो प्रेम ही क्या,

जिसने किताबों से किया हो,

वह दहकती लौ क्या,

जिससे स्वप्न पूरे न हो,


वो रास्ता ही क्या,

जिसमे कठिनाई न हो,

वो लहर ही क्या,

जिसने अपनी छाप ,


न छोड़ी हो,

वो तीर ही क्या,

जिसने वेध न क्या हो,

उस उपलब्धि का क्या मजा


जिसमें चुभन न हो,

वो नौका कैसी जिसने,

नदी पार न की हो,

ऐसे जीवन क्या जीना,

जिसमे संघर्ष ही न हो।


Rate this content
Log in