Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

shivani j

Abstract

5.0  

shivani j

Abstract

कौन हूँ मैं ?

कौन हूँ मैं ?

1 min
423


कोई मूरत हूँ मैं  ?

या किसी नदी किनारे फेंका 

पत्थर हूँ मैं ?

पूछ रही हूँ खुद ही से कि,

कौन हूँ मैं ?


चीजों पे लगा दाम हूँ मैं 

या,

रूहानी सी कोई शाम हूँ मैं ?

पूछ रही हूँ खुद ही से 

की कौन हूँ मैं ?


जो अक्सर लफ्ज़ रोक लेते हे 

वो कपकपाते होंठ हूँ मैं ?

या किसी दिल पे लगी चोंट हूँ मैं ?

पूछ रही हूँ खुद ही से 

कि कौन हूँ मै ?


जिसे लहरों संग बहना

आया ही नहीं वो 

किनारा हूँ मैं ?

या उस बाप का

इकलौता सहारा हूँ मैं ?

पूछ रही हूँ खुद ही से 

की कौन हूँ मैं ? 

की कौन हूँ मैं ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract