Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Saibalini Rayaguru

Action Inspirational

3.5  

Saibalini Rayaguru

Action Inspirational

झांसी की रानी लक्ष्मी बाई

झांसी की रानी लक्ष्मी बाई

1 min
126


समय था वो सन सत्तावन का,

जो था प्रसिद्ध मणिकर्णिका के लिए, 

जिसमें उसने पकड़ रखा था तलवार अपने हाथ।

प्रिय था घुड़ सवारी उनको,

और खेलती थी तलवारों के साथ।

गुरु थे उनके तात्या, 

जिनके साथ मिलकर किया उसने की धूर्त फिरंगियों की हत्या ।

लिख इतिहास में और गवाह है वह :

चमक उठी सन सत्तावन में,

वह तलवार पुरानी थी,

बुंदेले हर बोल के मुंह से,

हमने सुनी कहानी थी,

खूब लड़ी मर्दानी वह तो,

झांसी वाली रानी थी।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Action