Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

मानव सिंह राणा 'सुओम'

Abstract

4.0  

मानव सिंह राणा 'सुओम'

Abstract

होली के दोहे

होली के दोहे

1 min
310


होली होली है रई, मनुआ लगे उदास।

प्यार भाव दिखता नहीं, होली कैसी खास।


ताऊ से तिगड़ी चले, ना बैठे है पास।

होली सेउ उल्लास कौ , है गयो सत्यानाश।


चाचा से बोले नहीं, अपन भतीजा खास।

होली में रस होयना , कर रक्खो है नाश।


हो रही दहन होलिका, कटती सकल क्लेश।

होली सही न जब तलक ,वैर भाव है शेष।


कोउ काउ तै भी लडै, काउ तै बिलगाये

तब सुओम हमको भला, होली कहाँ सुहाय।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract