Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Abstract

4  

Dinesh Dubey

Abstract

डरावना जंगल

डरावना जंगल

1 min
364


वृक्षों और सुंदर जानवर से भरा,

जंगल बहुत ही सुंदर लगता है,

डरावना तो होता जा रहा है,

अपना ये सिमेंटेड जंगल ।

इस सिमेंटेड जंगल में रहते ,

बड़े बड़े राक्षसों जैसा भ्रष्टाचार,

लोमड़ी सा झूठ बोलते नेता ,

जंगली कुत्तों सी घूमती पुलिस।

भेड़िया दिखता है हर शख्स,

खाने को हैं दौड़ रहे सभी को,

सांप बने बैठे भ्रष्ट सरकारी लोग,

न जाने कितना भरा हैं उनमें लोभ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract