Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Uma Bali

Abstract Inspirational

3.4  

Uma Bali

Abstract Inspirational

और क्या चाहिये

और क्या चाहिये

1 min
203


हवा में सरसराहट हो

होंठों पे मुस्कराहट हो

बस ‘तेरे’ आने की आहट हो 

और क्या चाहिये


मन प्रेम में मग्न हो

किसी ठौर न थकन हो

बस ‘तेरी’ ही लगन हो

और क्या चाहिये


दिल में ‘उसकी’ तस्वीर हो

इक सुंदर सी तहरीर हो

न ग़म हो न पीर हो

और क्या चाहिये


कर्मों में उजलापन हो

माया की न जकड़न हो

बस इक ‘दीवानापन’ हो

और क्या चाहिये


खुली आँखों का सपना हो

पराया न कोई,न अपना हो

कहीं दूर ये ‘मैं’पना हो

और क्या चाहिये

प्यार से व्यवहार हो


न जीत हो न हार हो

बस जीवन एक त्यौहार हो

और क्या चाहिये।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract