Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Nitu Rathore Rathore

Romance Others

4  

Nitu Rathore Rathore

Romance Others

*हमारी सरकार*

*हमारी सरकार*

1 min
364


राय तुम्हारी सच्ची बिलकुल साफ़ थी सरकार

मगर हमारे दिमाग की बत्ती आफ़ थी सरकार।


तुम सजा लाये थे पैराहने-रंगी हीरो जड़ा

मैं खजालत का ओढ़े लिहाफ़ थी सरकार।


फ़ालतू इल्तिज़ाम की जहमत उठाता न कोई

ज़ुबान-ए-ख़ल्क़ मेरे खिलाफ़ थी सरकार।


इच्छाओं के सुंदर पेड़ लगाये थे हमने भी

दीनों-दिल-अज़ीज कली जरीफ़ थी सरकार।


दर-हकीक़त दामन से पाक थी मैं

खुशमिज़ाज नेक सीरत ताफ़ थी सरकार।


अब्र में महर-ओ-माह कहाँ आते है नज़र

नीतू के शख़्सियत की ख़ास औसाफ़ थी सरकार।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance