Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Action Inspirational

4  

V. Aaradhyaa

Action Inspirational

देखो, तुम अब चुप नहीं रहना

देखो, तुम अब चुप नहीं रहना

1 min
220


तुम्हें चुप कराने की ज़ब कोशिश हो,

तब जीवन में मूक कभी मत रहना !


ज़ब कोई तुम्हारी बात एक ना सुने,

ऐसे प्रकरण में कभी मौन मत रहना !


बहुत आएंगे तुमको यूँ डरानेवाले,

तुम कभी भी डरकर मत छुपना !


अपने कर्म को अपना धर्म समझकर,

यूँ ही अपने लक्ष्य पर अडिग रहना !


देखो, यह तो कोई नयी बात नहीं है,

हर युग में ऐसा होता आया है,समझना !


खरी- खरी और सच कहने वाले को,

यक़ीनन बहुत कुछ पड़ता है सहना !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Action