Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

बिना विद्या के

बिना विद्या के

1 min
1.6K


दुर्गतिया होइगै राम दुर्गतिया होइगै राम,

बिना विद्या के दुर्गतियॉ होइगै राम !


एक दिन गयेन स्टेशन पर,

रेल कै करै सवारी,

टिकट बाबू का ढूढै लागेन,

गठरी धरा उतारी,

गठरी चोरवा लईगा मारी,

दुर्गतिया होइगै राम़़,

बिना विद्या !


टिकट बाबू से कहेन टिकट दो,

संग मे चार सवारी,

बाबू कहेन कहॉ का जईहौ,

कहेन जाब ससुरारी,

आनै बच्चन कीमहतारी,

दुर्गतिया होइगै राम,

बिना विद्या !


एक दिन गयेन सिनेमा देखै,

देखा घोड़ा कै सवारी

,हमहू जानास ऊपरअइहैं,

मारा तानि कै लाठी,

दुर्गतिया होइगै राम,

बिना !


अंजलि पढै़ लिखै से ओहदापावै भारी,

दुर्गतिया,

बिना !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama