Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Drama Classics

4  

V. Aaradhyaa

Drama Classics

बैशाखी इस बार

बैशाखी इस बार

1 min
289


इस बैशाख का भी अब क्या कहना;

इस जैसा ना होगा कोई और महीना !


इसी महीने पड़ता बैसाखी का त्यौहार;

खुशियाँ हुलसती हुई आई अबकी बार !


रिश्ते की खूबसूरती से देखो आई है बहार;

 फ़सल की कटाई भी तो हुई खूब इस बार !


बात बात पर ना जाने क्यूँ अकड़ दिखाता है;

अपनी बात मनवाने का बैशाख का तरीका है !


दूर से जो अपने होने का एहसास भर कराए;

ज्यों बैशाख पास जाए मोरा कोमल तन झूलसाए !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Drama