Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lakshman Jha

Inspirational

4  

Lakshman Jha

Inspirational

"" अनेक रंग ""

"" अनेक रंग ""

1 min
395


विभिन्य रंगों से यह दुनिया सजी है ,

सब एक होकर भी लगते अलग -अलग हैं !!

कोई अपनी उलझनों में उलझा हुआ है !

बंद कमरे में रहकर भी दूर की सोचता है !!

हम तो फूल हैं इसी उपवन के परवरिश हमारी एक जैसी !

पर रंग रूप सुंगंध हमलोगों की मिलती नहीं एक जैसी !!

कोई लिखता है कोई पढ़ता है कोई मौन रहकर भी कुछ कहता है !

किसी की आंखे बोलतीं हैं किसी के अंगोंकी भंगिमा से बातें झलकतीं हैं !

सब लोग अपने में निपुण हैं !एक जैसे सबके सब हो नहीं सकते !

स्नेह ,तालमेल ,समर्पण के बिना हम कभी भी रह नहीं सकते !!


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational