Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarita Saini

Tragedy

4  

Sarita Saini

Tragedy

आज़ाद हूँ मैं

आज़ाद हूँ मैं

1 min
416


आज़ाद हूँ मैं 

पर देश के किसी कोने में..

आज भी गुलामी ने जकड़ा है ,

आज भी हमें अशिक्षा ने पकड़ा है ।


स्त्री हूँ मैं हर जगह आजादी नसीब नहीं ,

सबकी सोच बदलने की पास मेरे कोई तरकीब नहीं ।।


फिर भी खुश हूँ मैं अपनों की खुशी में ,

आदत हो गई है सब सहने की इस ज़िन्दगी में ।


आज़ाद हूँ मैं 

एक जिन्दा लाश हूँ मैं ।।


Rate this content
Log in