Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଯନ୍ତ୍ରଣା

ଯନ୍ତ୍ରଣା

1 min
222



ଏମିତି ସଂସାରରେ କେହି ଜଣେ ନାହଁ 

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ଯାହାର ନାହିଁ  

ସବୁ ଜୀବଙ୍କର ହୃଦୟ ଭିତରେ

    ଭରି ରହି ଥାଏ ଏହି । 


ଉପରେ ଉପରେ ହସୁଥାଏ କିଏ

    ଭିତରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ସହି 

ଆଖି ଲୁହ ତାର ହେଇଥାଏ ସାଥି 

    ପାରେନା କାହାକୁ କହି ।


ନିଜ ଦୁଃଖ ଛାତି ଭିତରେ ସେ ଚାପି

    ଦୁନିଆରେ ବାଟ ଚାଲେ 

କେତେବେଳେ ପାଦ କଣ୍ଟା ପରେ ଥାଏ 

    କେବେ ରହି ଥାଏ ଫୁଲେ ।


କେବେ ସେ ଆଖିର ଲୁହରେ ତ ଭିଜେ 

     କେବେ ଉପହାସ ସୁଏ

କେବେ ନିନ୍ଦା ଅପବାଦ ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ

    ନୀରବରେ ସହୁ ଥାଏ ।


ଜୀବନର ଶେଷ ନିଶ୍ବାସ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 

     ଯନ୍ତ୍ରଣାଟି ରହି ଥାଏ 

ମଶାଣୀ ଜୁଇରେ ଶୋଇଗଲା ପରେ

     ଯନ୍ତ୍ରଣାଟି ସରି ଯାଏ ।


ଏଇ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଯେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର 

     କେତେ ତାର ରୂପ ରେଖ

ରାମାୟଣ ଠାରୁ ମହାଭାରତକୁ

    ଭଲ ଭାବରେ ପରଖ ।


ରାଜା ଦଶରଥ ଅପୁତ୍ରିକ ପାଇଁ 

    ଯନ୍ତ୍ରଣାରେ ସଢୁ ଥିଲେ

ପୁତ୍ର ବନବାସ ସହି ନ ପାରିଣ 

   ଯନ୍ତ୍ରଣାରେ ମରି ଗଲେ ।


ମାତା କୈକେୟୀ ଭରତ ନିନ୍ଦାରେ

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ପାଇଣ ଥିଲେ

ସୀତାଙ୍କ ହରଣ ସମୟରେ ରାମ

   ଯନ୍ତ୍ରଣା ବହେ ପାଇଲେ ।


ପ୍ରହଲ୍ଲାଦ ଯନ୍ତ୍ରଣା ନ ସହିଣ ପ୍ରଭୁ

   ଖମ୍ବରୁ ବାହାର ହେଲେ

ନରସିଂହ ରୂପେ ହିରଣ୍ୟ ବିଦାରି

    ଭକ୍ତକୁ ଉଦ୍ଧାର କଲେ  ।


ପିତାମହ ଭୀଷ୍ମ ଶରଶଯ୍ୟେ କେତେ

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ସହିଣ ଥିଲେ 

ନିଜ ଅପକର୍ମ ପାପକୁ ଭୋଗି ସେ

   ସ୍ବର୍ଗ ପ୍ରାପ୍ତ ହୋଇଥିଲେ ।


କଂସ ବନ୍ଦୀ ଶାଳେ ଦେବକୀ ଯନ୍ତ୍ରଣା 

    ଭାଷାରେ ନୁହଁଇ ସହି

କଂସକୁ ମାରିଣ ଏ ପାପ ଭରାରୁ 

     ଉଦ୍ଧାରିଲେ ପ୍ରଭୁ ମହି ।


ଏ କଳି ଯୁଗର ପ୍ରତିଟି ଜୀବନ 

   ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜୁଈରେ ଭରା 

ପ୍ରତି ଘରେ ଘରେ ପୂରି ରହିଅଛି

   ଲୁହେ ଭିଜେ ବସୁନ୍ଧରା ।


ଉପରକୁ ଖାଲି ଭଲେଇ ହୁଅନ୍ତି  

   ଭିତରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭରି  

ସ୍ବାର୍ଥ ପାଇଁ ସିଏ ସମ୍ପର୍କ ବାନ୍ଧନ୍ତି 

   ଭଲ ଅଭିନୟ କରି ।


ଅନ୍ୟକୁ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦେବାଟା ଜାଣନ୍ତି 

    ଉଦ୍ଧାର କରନ୍ତି କିଏ 

ଅନ୍ୟର ଯନ୍ତ୍ରଣା ଲାଘବ ଯେ କରେ

   ବଡ ସିନା ଅଟେ ସିଏ ।


ଯଦି କାହାକୁ ତ ଖୁସି ଦେଉ ନାହଁ

    କଷ୍ଟ କେବେ ଦିଅ ନାହିଁ 

ତା ଆଖି ଲୁହରେ ହସିବା ସଂସାର 

   ଲୁହରେ ଭିଜିବ ତହିଁ ।


ଏ ଯନ୍ତ୍ରଣା ପୁଣି ବଞ୍ଚିବା ଶିଖାଏ

   ଧୈର୍ଯ୍ୟ ଭରି ଦିଏ ସିଏ 

ମଶାଣୀ ଜୁଇରେ ପାଉଁଶ ହୋଇଲେ 

   ଏ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଲିଭି ଥାଏ ।


ଅନ୍ୟ ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ ଦୂରେଇ ଦେଇଣ 

   ମୁଖେ ହସ ଫୁଟେ ଯିଏ

ଏଇ ଦୁନିଆରେ ପ୍ରଭୁ ଆଶୀର୍ବାଦ  

   ତା ମଥାରେ ରହି ଥାଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract