Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ଯନ୍ତ୍ରଣା

ଯନ୍ତ୍ରଣା

2 mins
169



ଜୀବନ ଯେଉଁଠି ଯନ୍ତ୍ରଣା ସେଇଠି

    କିଏ ତାକୁ ଭୁଲି ପାରେ

ଆଖି ଲୁହକୁ ସେ ସାଥି କରିଥାଏ

     କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।

ଦୁଃଖ ସୁଖ ପରି ଜୀବନ ଯନ୍ତ୍ରଣା 

    ଥାଏ ଅଙ୍ଗାଅଙ୍ଗି ଭାବେ 

ଯନ୍ତ୍ରଣା ଢେଉରେ ଭାସି ବୁଲୁ ଥାଏ

     ଅତଳ ସାଗରେ ଡୁବେ ।

ନା କିଏ ତାର ସାହା ହେଇଥାଏ

ନା ତା ବିପଦେ ଆହା କରି ଥାଏ

    ମନ ଖାଲି ତାର ଝୁରେ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।


ଶରୀରେ ଆଘାତ ଲାଗି ଯାଏ ଯେବେ

     ଯନ୍ତ୍ରଣା ଯେ ହେଇଥାଏ

ମନ ହୃଦୟରେ ଆଘାତ ଲାଗିଲେ

     ନା ତାକୁ ସହି ହୁଏ ।

ବନ ପୋଡି ଗଲେ ସମସ୍ତେ ଜାଣନ୍ତି 

    ମନ ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ କିଏ

ତାଙ୍କ କାମ ଯେବେ କରି ଚାଲୁ ଥିବ 

     ଭଲ ପାଉ ଥିବେ ସିଏ ।

ସ୍ୱାର୍ଥରେ ଚାଲିଛି ଏଇତ ସଂସାର 

ସ୍ୱାର୍ଥ ସରି ଗଲେ କିଏ ବା କାହାର

     ରହି ଯାନ୍ତି ସବୁ ଦୂରେ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।


ଚଲା ପଥେ କଣ୍ଟା ବିଛା ଯାଏ ଯେବେ

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ହୁଅଇ ପାଦେ 

ଆପଣାର ଲୋକ ଅପମାନ ଦେଲେ

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ଲାଗଇ ହୃଦେ ।

ଯାହାକୁ ଅଧିକ ଭଲ ପାଉ ଥିବ

    ସିଏ ଯେବେ ଧୋକା ଦିଏ

ଏମିତି ଯନ୍ତ୍ରଣା ହୃଦୟରେ ହୁଏ

    ନା ତାକୁ କହି ହୁଏ ।

ଆଖିରେ ସର୍ବଦା ନାଚୁ ଥାଏ ସିଏ

ତାର ସେଇ କଥା ପ୍ରତିଧ୍ଵନି ହୁଏ

    ନିଜକୁ ଧିକାର କରେ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।


ଶରୀର ଆଘାତ ଶୁଖି ଯାଇଥାଏ

    ମନ କ୍ଷତ ଶୁଖେ ନାହିଁ 

ହୃଦୟ ଇଲାକେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହୁଅଇ 

    ଆଖି ଲୁହ ଯାଏ ବହି ।

ଗର୍ଭଧାରୀ ଯଦି ବିମାତା ହୋଇଣ

    ପଥରେ କଣ୍ଟା ସାଜିବ

ସର୍ବସ୍ଵ ନିଜର ଲୁଟି ସେ ନେଇଣ

    ନିନ୍ଦା କଳଙ୍କ ଭରିବ ।

କେମିତି ବଞ୍ଚିବ ସିଏ ଦୁନିଆରେ 

ରହିବ କେମିତି କାହାର ଆଶ୍ରାରେ

    ଭାବି ମନ ଦୁଃଖ କରେ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।

    

 ସ୍ୱାମୀ ଯଦି ଦୁଃଖ ସ୍ତ୍ରୀକୁ ଦେଇଣ

    ହାତ ଛାଡି ଚାଲି ଯାଏ

ଏମିତି ଯନ୍ତ୍ରଣା ତାର ହେଇଥାଏ

    ନା ସହି ପାରେ ସିଏ ।

ପତ୍ନୀ ହେଇ ଯଦି ପତିକୁ ମାରିଣ

    ଅତ୍ୟାଚାର କରେ ନିତି

ନିନ୍ଦା ଅପବାଦେ ସଢୁ ଥାଏ ସିଏ

   କଷ୍ଟେ ଦିନ ଥାଏ ବିତି ।

ଏମିତି ଯନ୍ତ୍ରଣା ସିଏ ପାଉ ଥାଏ

ଲୁହ ପିଇ ପିଇ ଦିନ ବଞ୍ଚେ ସିଏ

    ହୃଦୟରେ ତାକୁ ଡରେ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।


ନାରୀଟିଏ ଯେବେ ବିଧବା ହୁଅଇ

     ତା ଦୁଃଖ କହି ନୁହଁଇ

ଜୀବନଟା ତାର ହାହାକାର ହୁଏ

    ଯନ୍ତ୍ରଣେ ଦିନ ସରଇ ।

ଅନାଥ ପିଲାଟି ଦୁଃଖରେ ଭାସଇ

    ହେଇ ପରିଚୟ ହୀନ

ମାଆ ପାଇଁ ତାର ଯନ୍ତ୍ରଣା ବଢଇ

    ହୀନିମାନେ କାଟେ ଦିନ ।

ସନ୍ତାନ ହେଇ କି ଖାଇବା ନ ଦେଇ

ଗଳେ ଧକ୍କା ମାରି ବହାର କରଇ

  ସେ ଦୁଃଖରେ ସଢି ମରେ ।

କାନ୍ଦି କାନ୍ଦି ଦିନ ସରେ ।


ନିଆଁ ତ ମାଡିଲେ ପାଦରେ ଫୋଟକା 

    ଫୋଟକା ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦିଏ

ଗୋଲାପ ତୋଳିଲେ କଣ୍ଠାର ଆଘାତ 

     ସହିବାକୁ ପଡିଥାଏ ।

ଭାଗ୍ୟରେ ଯାହାର ଦୁଃଖ ଲେଖା ଅଛି

     ପୋଛି ବା ପାରିବ କିଏ 

ଯନ୍ତ୍ରଣା ଜୁଇରେ ଛଟପଟ ହେଇ

     ଦିନ କାଟିବାକୁ ହୁଏ ।

ଉପରେ ଉପରେ ଥାଏ ସିଏ ହସି

ଭିତର ହୃଦୟ ଲୁହରେ ବରଷି

     ମୃତ୍ୟୁକୁ ଅପେକ୍ଷା କରେ ।



Rate this content
Log in