Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

SUJATA DAS

Romance Inspirational

4  

SUJATA DAS

Romance Inspirational

ତୁମେ

ତୁମେ

1 min
391


ତୁମେ

ତପ୍ତ ବୈଶାଖୀର

   ଉଷୁମ ଝାଞ୍ଜିରେ 

     ତୁମେ ଶୀତଳ ତୃଷ୍ଣାଟେ, 

ସାନ୍ତ୍ୱନା ଲହରେ 

   ମଧୁର ସ୍ପର୍ଶରେ 

     ପ୍ରୀତିର ମିଠା ବାସ୍ନାଟେ l


ତିମିର ଅନ୍ଧାରେ 

   ଦୀପ୍ତିମୟ ଶିଖା 

     ଆଶ୍ୱାସନାର ସ୍ୱରଟେ 

ଉଦାସୀ ମନର 

  ଝାଉଁଳା ବନରେ 

     ସୁବାସିତ ଗୋଲାପଟେ l


ହୃଦ ସାଗରର

   ଉତ୍ତାଳ ତରଙ୍ଗେ 

     ତୁମେ ଅମୁଲ୍ୟ ରତ୍ନଟେ 

ବେଳାଭୂମି ପରେ 

   ବାଲୁକା ସ୍ତୁପରେ 

     ତୁମେ ଉଜ୍ବଳ ମୋତିଟେ l


ଆୟୁଷ ବସନ୍ତେ 

   ଜୀବନର ପ୍ରାନ୍ତେ 

     ଆଲୋକବତୀ ଖୁଣ୍ଟଟେ 

ଦିଶାହୀନ ଏଇ 

   ସଂସାର ସାଗରେ 

     ତୁମେ ଚିହ୍ନା ନାବିକଟେ l


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Romance