Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ସୁନ୍ଦର

ସୁନ୍ଦର

1 min
252



ଦେହଟି ଭିତରେ ମୁହଁଟି ସୁନ୍ଦର 

    ମୁହଁଟି ଭିତରେ ଆଖି

ସେଇ ଆଖି ପାଇଁ ସୁନ୍ଦର ଦୁନିଆ

    ଆମେ ତ ପାରୁଛେ ଦେଖି ।


ଦେଖୁଛେ ପୃଥିବୀ ଜଳ, ସ୍ଥଳ, ବନ

    ଆକାଶ ନୀଳ ସାଗର

ନୀଳ ସାଗରର ନୀଳ ଢେଉ ପରେ

    ବେଳାଭୂମି ମନୋହର ।


ସେଇ ବେଳାଭୂମି ସୁନ୍ଦର ଦିଶଇ

    ଏଇ ମାଟି ମାଆ ନେଇ

ଏଇ ତ ମାଟିରୁ ମାଟି ଯାଦୁଗର 

    କେତେ ମୂର୍ତ୍ତି ଗଢି ଥାଇ ।


କି ସୁନ୍ଦର ହାଣ୍ଡି ମାଠିଆ ଗଢଇ

   ଚିତ୍ର ବିଚିତ୍ର ସେ କରି 

ଦେଖି ଦେଲେ ଆଖି ଯାଇ ଥାଏ ଲାଖି

     ସହଜେ ପାରେନା ଫେରି ।


ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ଯମୟ ତ ଏଇତ ପୃଥିବୀ 

    ସବୁଜ ଶ୍ୟାମଳେ ଭରା

ଆକାଶ ଦେହରେ ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର, ତାରା 

     ଦିଶୁଥାଏ କେଡେ ତୋରା ।


କୋଇଲିର କୁହୁ ତାନ କି ସୁନ୍ଦର 

     ମନ ସିଏ ମୋହି ନିଏ

କଳାମେଘ ଦେଖି ମୟୂରଟି ସତେ

    କି ସୁନ୍ଦର ନାଚୁ ଥାଏ ।


ସୁନ୍ଦର ଚେହେରା ପାଖରେ ଆଖିଟି

    ସର୍ବଦା ଅଟକି ଯାଏ

ଏଇ ସୁନ୍ଦରତା ଜୀବନର ଦୁଃଖ 

   ଆପେ ଭୁଲାଇଣ ଦିଏ ।


ସୁନ୍ଦର ଜିନିଷ ଶାନ୍ତିର ପ୍ରତୀକ 

   କ୍ରୋଧକୁ ହରଣ କରେ

ଯିଏ ଯେତେ ଅଭିମାନ କରି ଥାଉ 

   ତା ପାଖରେ ସିଏ ହାରେ ।


କଣ୍ଠସ୍ବର ଯଦି ହୁଅଇ ସୁନ୍ଦର 

    ଚିତ୍ତ ସେ ହରଣ କରେ

ସେଇ କଣ୍ଠସ୍ବରେ ବିମୋହିତ ହେଇ

   ପାଦଟି ବଢେ ସଧିରେ ।


ନାରୀର ମଥାରେ ସିନ୍ଦୂର ଟୋପାଟି

    ନାରୀକୁ ସୁନ୍ଦର କରେ

ଆହୁରି ସୁନ୍ଦର ବଢାଇ ଦିଏ

   ଓଢଣୀ ଥିଲେ ମଥାରେ ।


ନାରୀକୁ ସୁନ୍ଦର କରିଥାଏ କେଶ

   ତାର ସେ ଲଜ୍ଜା ଭୂଷଣ

ଚରିତ୍ର ସଂସ୍କାର ମୂଲ୍ୟ ତା ବଢାଏ

    ହସାଏ ସବୁ ଜୀବନ ।


ସୁନ୍ଦର ଚେହେରା ଥିଲେ କି ଲାଭ

     ମନଟି ଯଦି ବିକୃତ 

ସବୁ ସମ୍ପର୍କକୁ ଭାଙ୍ଗି ଦିଏ ସିଏ

     କରି ଦିଏ ସେ ଘୃଣିତ ।


ମନ ହୃଦୟକୁ ସୁନ୍ଦର ତ ରଖ

    ସବୁ ଦିଶିବ ସୁନ୍ଦର 

ହସିବ ଜଗତ ହସିବ ଜୀବନ

    ହସିବ ସାରା ସଂସାର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract