Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Others

ସତ୍ୟ ଜାଣିବା ମୌଳିକ ଅଧିକାର

ସତ୍ୟ ଜାଣିବା ମୌଳିକ ଅଧିକାର

1 min
244


ଭାରତୀୟ ସମ୍ବିଧାନ ନାଗରିକକୁ ଦେଇଛି 

ସତ୍ୟ ଜାଣିବାର ମୌଳିକ ଅଧିକାର

୧୯ କ ଧାରାରେ ଅନ୍ତର୍ଗତ ସମସ୍ତଙ୍କର ଅଛି

ଅଭିବ୍ୟକ୍ତିର ଅଧିକାର ଭିତର ।


ଅଭିବ୍ୟକ୍ତି ଦେବା ପାଇଁ ତଥ୍ୟ ତଥା ଇତିହାସ 

ଜାଣିବା ନିହାତି ଦରକାର

ଭାବୁଛେ ଅଧୁନା ଇଣ୍ଟରନେଟ୍ ବିଶ୍ବ ଜୀବନରେ

ତଥ୍ୟ ସବୁ ମଣିଷର ଆଙ୍ଗୁଳି ଟିପର ।


ଦକ୍ଷିଣ, ବାମ, ଆଞ୍ଚଳିକ, ସାମ୍ପ୍ରଦାୟିକ ଏବଂ 

ସର୍ବୋପରି ବିଚ୍ଛିନ୍ନତାବାଦୀ ଚିନ୍ତାଧାରାକୁ 

ଜାଣି ପାରିବ ମଣିଷ କେବଳ ଜାଣିବାର 

ସୁଯୋଗ ଥିଲେ ସର୍ବ ଚରିତ୍ର ମାନଙ୍କୁ ।


ଲୋକଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ ରହିଲେ କେବଳ 

ଗୋଟିଏ ମାତ୍ର ପାଖର ଚିତ୍ର ପଇସାର 

ମଣିଷର ଆଖି, କାନ ଏବଂ ମସ୍ତିଷ୍କ ଉପରେ 

ନୁହେଁ କି ଏକ ସାମ୍ବିଧାନିକ ଅନାଚାର ।


ସଂସ୍କୃତର "ଅନ୍ୟଦୃଷ୍ଟମନ୍ୟୋ ନ ସ୍ମରତୀତି 

ନ୍ୟାୟାତ୍" ଶ୍ଲୋକ ଆସେ ମନରେ

ଏହାର ଅର୍ଥ ଜଣଙ୍କର ଦେଖିବା ସ୍ମରଣ ଆଉ 

ଜଣକୁ କେବେ ତ ହୁଏ ନାହିଁରେ ।


ଏଣୁ କଥାରେ ଅଛି ଚିରନ୍ତନ ତିନି ତୁଣ୍ଡରେ ସର୍ବଦା 

ହୋଇଥାଏ ଛେଳି କୁକୁର

ସତ୍ୟ ହୋଇଥିଲେ ମଧ୍ୟ ଏହା ହୁଏ ମିଥ୍ୟା ଯେବେ 

ସମସ୍ତେ କୁହନ୍ତି ଆଖପାଖର ।


ମିଛର ପ୍ରଚାର ଲଗାତାର୍ ଭାବରେ ହେଲେ 

ସମସ୍ତ ସାମାଜିକ ଗଣମାଧ୍ୟମରେ

ସବୁ ଦିଗରୁ କଥା ଶୁଣି ନିଜେ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବାର 

ସାମର୍ଥ୍ୟ କମି କମି ଯାଏ ଧୀରେଧୀରେ ।


ତଥ୍ୟ ସବୁ ଜାଣି ଜନଗଣ ନଲଢ଼ିଲେ ସ୍ବାଭିମାନ 

ଏବଂ ନିଜ ଅଧିକାର ସାବ୍ୟସ୍ତ ପାଇଁ  

ଭବିଷ୍ୟତରେ ଗଣତନ୍ତ୍ରର ଅସ୍ତିତ୍ଵ ଟିକକ ମୃତ 

ହେବା ବେଶୀ ସମୟ ନେବ ନାହିଁ ।


ତଥ୍ୟ ଜାଣିବାରେ ଜୀବନ ସମଗ୍ର ପ୍ରଜ୍ଞା ବିନିଯୋଗେ

ମନୁଷ୍ୟ ବୁଝିପାରେନା ବାହ୍ୟବୁଦ୍ଧିରେ

ପ୍ରୟୋଗ କେବଳ ସମସ୍ୟା ସୂଚାଏ, ସମାଧାନ ପାଇବାକୁ 

ଲୋଡ଼ା ଆତ୍ମଚିନ୍ତନ ଅନୁଶୋଚନାରେ ।


ମୃତପ୍ରାୟ ଭାବହୀନ ଦେହରେ ମୁଠାଏ ଖର 

ପ୍ରଶ୍ୱାସ ଛଡ଼ା ଆଉ କିଛି କଣ ମିଳିବ

ଇତିହାସ ଦେଇଛି ଶିକ୍ଷା, ସାହିତ୍ୟ ମାଧ୍ୟମେ ମିଳିଛି 

ପ୍ରତ୍ୟେକ ମଣିଷେ ସାମୂହିକ ସ୍ୱରଭାବ ।


ଇହୁଦୀ ମାନଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧେ ହିଟଲର୍ ର ପଦକ୍ଷେପ,

ଫାସୀବାଦର ବିଶ୍ୱରେ ଏକ ନମୂନା

ଏହା ସମ୍ଭବ କେବଳ ଅପରାଧବୋଧ ଧରମକୁ

ଗର୍ବିତ ବୋଲି କହି ସୃଷ୍ଟି କରବା ଘୃଣା ।


ଫାସୀବାଦର ନୀତି ତ ପନ୍ଥ ଏବଂ ବାଦ ଲଢେଇରେ

ମଣିଷକୁ ଦିଗଭ୍ରଷ୍ଟ କରେଇବା

କିପରି ମତାନ୍ଧତା ପୁରିରହୁ, ସନ୍ଦେହରେ ରହୁ, କିଏ 

ଠିକ୍ କିଏ ଭୁଲ୍ ଜାଣି ନପାରିବା ।


ପ୍ରବହମାନତା ଅଟେ ବିକାଶର ଧର୍ମ, ଅତୀତର 

ଅନେକ ରକ୍ତହୋରୀଂକୁ ଜାଣିବା

ଆବଶ୍ୟକ, ଧର୍ମାନ୍ଧତା ନୁହେଁ ମାନବିକତାର 

ହୃଦୟ ନେଇ ଦେଖିବା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract