Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Anita Dash

Abstract Inspirational Others

3.4  

Anita Dash

Abstract Inspirational Others

ସତମିଛ

ସତମିଛ

1 min
248



କଲେଇ ବେଢ଼େଇ ଗିଲିଟି ଗହଣା

ସୁନାଠୁ ବେଶୀ ଝଟକେ,

ଚାଟୁ ଚାପୁଲୁସି ଭଦ୍ର ମୁଖା ପିନ୍ଧି,

ମିଛ ସତ ଠାରୁ ବାସେ। [୧]


ସତ କିବା ଧୂଆଁ, ପାହାଡ ସେପାରେ

ସପନ ଲାଗେତା ଛୁଆଁ,

ମିଛ ପାଲିଟିଛି ଶୀତୁଆ ସକାଳ

ଘନ କୁହୁଡିର ଧୂଆଁ । [୨]


ଘନ କଳା ମେଘ ଘୋଟି ଆସି ଯେହ୍ନେ

ସୂରୁଯ କିରଣ ଢାଂକେ,

ମିଛ ପ୍ରହେଳିକା କାୟାକୁ ବିସ୍ତାରି

ସତର ସ୍ୱରୂପ ଫାଙ୍କେ । [୩]


ଶଠ ଚାଲବାଜି କବଳୁ ଦୂରେଇ

ସତ ଧାଏଁ ଦୂରୁ ଦୂର,

ରହିଯିବକି ସେ ପାଗଳ ପ୍ରଳାପେ,

ଶିଶୁର ହସରେ ସ୍ଥିର । [୪]


ଛଳ କପଟତା ପହଞ୍ଚାଇ ପାରେ

ସଫଳତାର ସରଗେ,

ଅନ୍ତର ମନରେ ତଳେଇ ଦେଖିଲେ

ଜାଣିବ ତୁମେ ନରକେ । [୫]


କପଟ ଛଳନା ପ୍ରତାରଣା ଠାରୁ

ଏବେବି ଦୂରରେ ରହି,

ସ୍ୱଚ୍ଛ ମୁକୁରଟି ଶତ ପ୍ରତିଶତ

ସତଏକା ଅଛି ରହି । [୬]


ସତ୍ୟ ସନାତନ, ସତ୍ୟ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଚନ୍ଦ୍ର,

ସତ୍ୟ ଆମ ବସୁମତୀ,

ଅନିତ୍ୟ ସଂସାରେ ସତ୍ୟ ସନ୍ଧାନରେ

ଆସ ହେବା ଆମେ ବ୍ରତୀ । [୭]


ନୀଚ ମନୋବୃତ୍ତି, ବୃଥା ଅହଂକାର,

ଯଶ, ଖ୍ୟାତି, ସ୍ଥିତି ପାଇଁ,

ସତକୁ ଘୋଡେଇ, ସତଠୁ ଦୂରେଇ

ନିଜକୁ ଠକିବା ନାହିଁ । [୮]



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract