Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ସଂସାର

ସଂସାର

1 min
384



ଏଇତ ସଂସାର ତୁମରି ସର୍ଜନା

    ହସ ଲୁହେ ଭରା ଥାଏ 

କେତେବେଳେ ସିଏ ଖୁସିରେ ନାଚର

   କେବେ ଲୁହରେ ଭିଜାଏ ।

ଆଖି ତ ପାଏନା ଏ ବିଶାଳ ସୃଷ୍ଟି 

   ଦେଖି ଲାଗେ ଆଶ୍ଚମ୍ବିତ 

ଗିରି ବନ ଡେଇଁ କଳ କଳ ନାଦେ

   ସ୍ରୋତସ୍ବନୀ ପ୍ରବାହିତ ।

ଜଳ, ସ୍ଥଳ, ବାୟୁ, ଆକାଶ ପୃଥିବୀ 

   କି ସୁନ୍ଦର ସୃଷ୍ଟି ଇଏ

କେତେ ଜୀବଜନ୍ତୁ ଜୀବନ ଶୈଳୀ ବି

   ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ହେଇଥାଏ ।

ପଶୁ ପକ୍ଷୀ, କୀଟ ପତଙ୍ଗ, ମାନବ

    ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର ଆତ ଯାତ

ସବୁଜ ଶ୍ୟମଳ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ଯ ସୁଷମା  

   ବିଚିତ୍ର ଲାଗେ ଜଗତ ।

ସଂସାରଟା ସତେ ଏମିତି ଟୋଟାଏ

    ଥଳ କୂଳ ତାର ନାହିଁ 

ଯୁଆଡେ ଚାହିଁବ ସିଆଡେ ଦେଖିବ

    ରହସ୍ୟର ଖଣି ଏହି ।

ଏଇ ସଂସାରରେ ପାପ ପୁଣ୍ୟ ଥାଏ

    ଲୋଭ ମୋହେ ଥାନ୍ତି ପଡି

ବିପଦ ଆପଦ ଝଡ ଝଞ୍ଜା କେତେ 

    ଜୀବନରେ ଆସେ ମାଡି ।

ବିନିତାଙ୍କ ସୃଷ୍ଟି ନାରୀ ଏ ପୁରୁଷ

    କରନ୍ତି ଘର ସଂସାର 

ସ୍ନେହ ମମତାର ନିର୍ଝରିଣୀ ଝରେ

    ହସୁଥାଏ ପରିବାର ।

କେତେବେଳେ ପୁଣି ମତାନ୍ତର ଥାଏ

    ରାଗ, ଈର୍ଷା, ଅଭିମାନ 

ତାହାରି ଭିତରେ ବୁଝାମଣା ଭାବେ

    ହସୁଥାଏ ତ ଜୀବନ ।

ଜନ୍ମ ହେଇଥାଏ ଏଇତ ସଂସାରେ

     ମରଣ ବି ଏଠି ଥାଏ 

ମଶାଣୀ ଭୂଇଁର ମୁଠାଏ ପାଉଁଶ

    ସଂସାର ମାନେ ବୁଝାଏ ।

ମିଛ ମାୟା ଭରା ଏଇତ ସଂସାର 

    ନୁହଁନ୍ତି କେହି କାହାର 

ପିଣ୍ଡରୁ ପରାଣ ଛାଡି ଗଲା ପରେ 

     ସମସ୍ତେ ହୁଅନ୍ତି ଦୂର ।

ସଂସାରଟା ଅଟେ ଦୁଃଖ ସୁଖ ନଈ

    ଇଏ ଅଟେ କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ 

ଶେଷ ନିଃଶ୍ବାସଟି ବନ୍ଦ ହେଇଗଲେ

    ହୁଏ ସିଏ ଧରାଶାୟୀ ।

ଏବେତ ଚାଲିଛି ସ୍ୱାର୍ଥର ସଂସାର 

    ସ୍ବାର୍ଥରେ ସମସ୍ତେ ବାଇ 

ସଂସାରଟା ଚାଲେ ପ୍ରହସନ ଭରା

    ସାକ୍ଷୀ ତା ମଶାଣୀ ଭୂଇଁ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract