Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ସିଂହ ଦୁଆର

ସିଂହ ଦୁଆର

2 mins
269



ତୋ ସିଂହ ଦୁଆରେ ଅଟକିଛି ପାଦ

    ଆଗକୁ ଯାଉନି ମୋର

ନୀଳଚକ୍ର ତୋର ଦିଶୁଛି କାଳିଆ 

     ବାନା ଉଡେ ଫରଫର ।


ଅରୁଣ ସ୍ତମ୍ଭ ତୋ ଦେଖୁଛି ନୟନ

    ମନରେ ଅନେକ କୋହ

ଛାତିରେ ଭରିଛି ଅସହ୍ୟ ଯନ୍ତ୍ରଣା 

    ଆଖିରୁ ଝରଇ ଲୁହ ।


ମନେ ପଡେ ଆଜି ଭକ୍ତ ସାଲବେଗ 

   ଡାକ ଶୁଣିଲୁ କର୍ଣ୍ଣରେ 

ଅଟକିଲା ରଥ ଆହେ ଜଗନ୍ନାଥ 

    ତୋର ସେ ବଡ ଦାଣ୍ଡରେ ।


ଆରୋଗ୍ଯ କରିଲୁ ଧ୍ବଜା ଉଡାଇଲୁ

   ନୀଳ କନ୍ଦରରେ ତୋର

ଦାସିଆ ବାଉରୀ ବିଶ୍ୱାସ ରଖିଲୁ

    ନଡିଆକୁ ନେଲୁ ତାର ।


ବନ୍ଧୁ ମହାନ୍ତିର ବନ୍ଧୁତ୍ବ ରଖିଲୁ

    ସିଂହଦ୍ବାର ଡେଇଁ ଗଲୁ

ନିଜେ ତୁ ଉପାସ ରହିଣ କାଳିଆ

   ଭକତକୁ ଖୁଆଇଲୁ ।


ହେଲେ ତୋର କେଉଁ ଦୋଷ ମୁଁ କରିଲି

    ମୋ ପାଇଁ ମନ୍ଦିର ମନା 

ଗରିବ ଟିଏ ମୁଁ ବୋଲିରେ କାଳିଆ

    ଦେଖାଉ କେତେ ବାହାନା ।


ଛଳନା ଅନେକ କରୁଛୁ କାଳିଆ

   ବଡ ଦେଉଳରେ ବସି

ସବୁ ଦୋଷ ମୋର ମଥାରେ ଲଦି ତୁ

    ଭାବିଛୁ ଯିବୁ କି ଖସି ।


ସତ ମୁଁ କହୁଛି ନା ଏଠୁ ଯାଊଛି

   ନ ଦେଲା ଯାକେ ଉତ୍ତର 

କେଉଁ ଅପରାଧେ କଳଙ୍କ ବୋଳିଣ

    ଭାଙ୍ଗି ଦେଲୁ ଶଙ୍ଖା ମୋର ।


କିବା ଭକ୍ତି ମୋର ଊଣା ହୋଇଗଲା

    କିବା ଶକ୍ତି ନାହିଁ ତୋର

କିବା ମୋ କପାଳ ଫଟା ହୋଇଥିଲା

    ଲିଭିଲା ମଥା ସିନ୍ଦୂର ।


ଯଦି ତାହା ଥିଲା ତୁ ଜାଣି ଥିଲୁ

     କାହିଁକି କରିଲୁ ଖେଳା

ବଡ ଦିଅଁ ବୋଲି ବଡ ନାଆଁ ପାଇଁ 

     ମିଛେ ଲଗେଇଲୁ ଲୀଳା ।


ସେ ଲୀଳାରେ ମୋତେ ବଳି ପକେଇଲୁ

     କାହିଁକି କଳା ଠାକୁର

ରତ୍ନ ସିଂହାସନେ ବସିଛୁ କାଳିଆ 

    ହସ ତୋ ରଙ୍ଗ ଅଧର ।


ତୁରେ ହସୁଛୁ ତୋ ବଡ ଦେଉଳେ

     ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କୁ ଧରି

ଦୋ ଛକି ରାସ୍ତାରେ ମୋତେ ଛିଡା କଲୁ

    ନା ହେଲି ଆଜି କାହାରି ।


ତୋତେ ମୁଁ ଭରସା ବିଶ୍ୱାସ କରିଲି

    ବିଶ୍ଵାସେ ଭରିଲୁ ବିଷ

ଛଡେଇ ନେଲୁ ତୁ ମୋ ଓଠର ହସ

    କରି ଦେଲୁ ସର୍ବନାଶ ।


ନିଜକୁ ତୋ ପାଦେ ସମର୍ପି ଦେଇରେ

     ଥିଲି ମୁଁ କେତେ ଖୁସିରେ 

ଏତେ ବଡ ଧୋକା କାହିଁକି ଦେଲୁ ତୁ

    ତୋତେ ମୁଁ ଆଜି ପଚାରେ ।


ବସିଲି କାଳିଆ ତୋ ସିଂହ ଦୁଆରେ

     କେବେ ମୁଁ ହଟିବି ନାହିଁ 

ଲିଭି ଯାଉ ପଛେ ଏ ପାପୀ ଜୀବନ 

    ତୋର ନୀଳଚକ୍ର ଚାହିଁ ।


ସେତିକିରେ ମୁକ୍ତି ହୋଇବି ଶ୍ରୀପତି 

   କିଛି ଲୋଡା ନାହିଁ ମୋର

ଜାଣି ମୁଁ ସାରିଛି ପାରିବୁନି ତୁହି

     ଲିଭେଇ କଳଙ୍କ ଗାର ।


ଶେଷଥର ପାଇଁ କରିଛି ଭରସା

     ଏତିକି ସୁଦୟା କର

ଏ ଜୀବନ ଯାଉ ତୋ ବଡ ଦାଣ୍ଡରେ 

    ଦେଖୁ ତୋ ସିଂହ ଦୁଆର ।।    


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract