Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଶ୍ରମଜୀବି

ଶ୍ରମଜୀବି

2 mins
275



ଶ୍ରମ କରି ଯିଏ ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଏ 

    ଶ୍ରମଜୀବି ଅଟେ ସିଏ 

ଏଇ ଶ୍ରମ ପୁଣି ଏଇ ଦୁନିଆରେ 

    ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ହେଇଥାଏ ।

ଶ୍ରମିକ ଭାଇଟି ଶ୍ରମ କରି ତାର 

    ପରିବାର ପୋଷି ଥାଏ 

କୃଷକ ଭାଇଟି କ୍ଷେତେ ଶ୍ରମ କରି 

    ସଭିଙ୍କୁ ଆହାର ଦିଏ ।

କେଉଟ ଭାଇଟି ମାଛ ଧରି ଆଣି 

    ତାହାକୁ ବିକ୍ରୟ କରେ 

ସେଇ ପଇସାରେ ନିଜ ପରିବାର 

   ସିଏ ବି ତ ପୋଷି ପାରେ ।

ଗଉଡ ଭାଇଟି ଗାଈକୁ ଚରାଏ 

    ବିକ୍ରି କରେ କ୍ଷୀର ଦୁହିଁ 

ସେଇ ତ ଟଙ୍କାରେ ପରିବାର ଚଳାଇ 

     ଖୁସିରେ ପାରେ ସେ ରହି ।

ବଢେଇ ଭାଇଟି କେତେ ଶ୍ରମ କରି

    ହଳ ଲଙ୍ଗଳ ଗଢଇ

କେତେ ଆସବାଜ ଜିନିଷ ସେ ଦିଏ

    ଘର ସୁନ୍ଦର ଦିଶଇ ।

ଶ୍ରମଜୀବି ପୁଣି କମାର ଭାଇଟି

    ତତଲା ଭାଟିରେ ତାର

ଟାଙ୍ଗିଆ, କଟୁରୀ, କୋଦାଳ , ପନିକି

    ଦା' ଆଦି ଗଢେ ସୁନ୍ଦର ।

କୁମ୍ଭାର ଭାଇଟି ମାଟି ତା ଚକଟି

     ଗଢଇ ହାଣ୍ଡି, ମାଠିଆ 

ସେଇ ତ ହାଣ୍ତିରେ ଅବଢା ହୁଅଇ

    ଭୋଜନ କରେ କାଳିଆ ।

ଦରଜୀ ଭାଇଟି କେତେ ଶ୍ରମ କରି

    ପୋଷାକ କରେ ତିଆରି 

ତା ପାଇଁ ଆଜି ଏ ଜଗତବାସୀ

   ଲଜ୍ଜାରୁ ଥାଏ ଉଦ୍ଧାରି ।

ତନ୍ତୀ ଭାଇ କଥା କି କହି ବି ପୁଣି

    ଅକ୍ଳାନ୍ତ ଶ୍ରମ ତାହାର 

ହାତ ତନ୍ତ ବୁଣା ଚିରୁକୁଟୀ କାମ 

    ଲୁଗାଟି ଅତି ସୁନ୍ଦର ।

ହେସଁ ଓ ମଶିଣା , ଟୋପର , ଟୋକେଇ 

    ଝାମ୍ପି, ଫୁଲଝୁଡି, ଡାଲା

ବୋଝ, ଚାଳୁଧୁଆ, ଟୋପି ଓ ବିଞ୍ଛଣା 

    ଶ୍ରମରେ ନ ଥାଏ ଢିଲ ।

ଶ୍ରମଜୀବି ଏମିତି ଅନେକ ଅଛନ୍ତି 

    ଚାଲେ ଦେଶ ତାଙ୍କ ପାଇଁ  

ଖଣିଖାଦାନ, କୃଷି, ଶିଳ୍ପ ଓ ବାଣିଜ୍ୟେ

    ଦେଶ ଉନ୍ନତି ଯେ ହେଇ । 

ଟିକି ମହୁମାଛି କେତେ ଶ୍ରମ କରି

    ମହୁ ତା ସଞ୍ଚିତ କରେ

ଏମିତି ଅନେକ ଶ୍ରମଜୀବି ଛନ୍ତି 

    ପୁଣି ଏଇ ଧରା ପରେ ।

ଶ୍ରମଜୀବିଙ୍କର ଦୁଃଖ ତ ଅମାପ

    ସେ କଥା ବୁଝୁଛି କିଏ

ତାତ୍ସଲ୍ୟ କରିଣ ଏଇତ ଧନୀକ 

    ହଳିଆ ମୂଲିଆ କୁହେ ।

ହେଲେ ନା ବୁଝନ୍ତି ତାଙ୍କ ପାଇଁ ସିଏ

    ଦାନା କନା ପାଉ ଥାଏ

ସୁଖ ସ୍ୱାଚ୍ଛନ୍ଦରେ ଜୀବନ ବିତାଏ 

     ଆରାମରେ ରହେ ସିଏ ।

ଶ୍ରମଜୀବିଙ୍କର ଝାଳ ବୁହା ଧନେ

     ଅୟସ ଜୀବନ ପାଏ 

ହୀନ ଆଖିରେ ସେ ଦେଖେ ସେମାନଙ୍କୁ 

    ଅପମାନ ଦେଉଥାଏ ।

ଅକର୍ମଣ୍ୟ ହେଇ ବସି ରହି ସିଏ 

    ରୋଗକୁ ଡାକି ଆଣଇ 

ହେଲେ ଶ୍ରମଜୀବି ଶ୍ରମ କରି 

   ହସ ଖୁସିରେ ବଞ୍ଚଇ ।

ଶ୍ରମଜୀବି କେବେ କୌଣସି କର୍ମକୁ

   ଛୋଟ ବଡ ଭାବେ ନାହିଁ

ଯେଉଁ କର୍ମ ତାକୁ ମିଳୁ ଥାଏ ହସି 

    ଶ୍ରମ କରୁଥାଏ ସେହି ।

ଧନର ଅଭାବ ରହିଥାଏ ହେଲେ 

    ନୀରୋଗ ଶରୀର ପାଏ 

ସେଇ ତ ତା ପାଇଁ ସୁଖର ସମ୍ପଦ

    କୋଟି ନିଧି ହେଇଥାଏ ।

ଶ୍ରମଜୀବିଙ୍କର ହୃଦୟ ବେଦନା 

    ନା ବୁଝି ପାରଇ କିଏ 

ଶ୍ରମଜୀବି ବିନା ନା ଏଇ ବିଶ୍ବ 

    ଉନ୍ନତି ଯେ ହେଇଥାଏ ll


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract