Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

3  

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

ଶୀତ ପାଇଁ ଗୀତ

ଶୀତ ପାଇଁ ଗୀତ

2 mins
183


ଶୀତୁଆ ସକାଳ କେଡ଼େ ମଜାଦାର

ଶିଶିର ମୁକ୍ତା ବରଷେ

ସବୁଜ ଘାସର ଅପରୂପ ଶୋଭା

ମନ ମୋହି ଦେଇଥାଏ ।


ସାଧବ ବୋହୂଟି ମଖମଲି ବେଶେ

ସବୁଜ ଶେଯରେ ଚାଲେ

ପିଲାମାନଙ୍କର ଆନନ୍ଦର ସୀମା

କହିଲେ କେବେ ନ ସରେ ।


ଗାଁ ଦାଣ୍ଡେ ସର୍ବେ ଧୂନି ଜାଳି ଜାଳି

ଉପଭୋଗ କରୁଥାନ୍ତି

ଏକ ସାଥେ ବସି କେତେ ଦୁଃଖ ସୁଖ

ନିଜ ଭିତରେ ବାଣ୍ଟନ୍ତି ।


ସବୁଜ ପୃଥିବୀ ଅପରୂପ ଶୋଭା

ମନ ମୋହି ନେଇଥାଏ

ସବୁଜ ପୃଥିବୀ ସବୁଜ ଖାଦ୍ୟରେ

ମଣିଷ ଯେ ସୁସ୍ଥ ରହେ ।


ଚାଷୀର ଆନନ୍ଦ ସବୁଜ କ୍ଷେତରେ

ବ୍ୟସ୍ତ ସେ ଆମଦାନୀରେ

ତା କଷ୍ଟ ଫସଲ ଅମଳ କରଇ

ବିତରଇ ଏ ଧରାରେ ।


ହେଲେ- - !

ଶୀତୁଆ ସକାଳ ମନୋରମ ଦୃଶ୍ୟ

ଆଜି ଦେଖା ଯାଏ ନାହିଁ

ହଜି ଯାଇଅଛି ଗାଁର ବୈଭବ

ମନେ ପଡ଼େ ସେଇ ସ୍ମୃତି ।


ସବୁଜ ପରିବା ମିଳିଯାଏ ସତ

ବିଷ ରେ ଯେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ

ଜୈବିକ ପରିବା ଆଜି ମିଳୁନାହିଁ

ମଣିଷ ଆଜି ଯେ କ୍ଷୁର୍ଣ୍ଣ ।


ଜୀବନ ଦୃଶ୍ୟ

କେତେ ଭଲ ଖାଦ୍ୟ ତୁଳି ତଳ୍ପ ଶେଯେ

କିଏ ନିଏ ଶୀତ ମଜା

ଶୀତ ଥୁରୁ ଥୁରୁ ରାସ୍ତା ଧାରେ କିଏ

ଭାଗ୍ୟକୁ ନିନ୍ଦଇ ପରା ।


ଶୀତ ଅଟେ ପୁଣି କା' ପାଇଁ ଆରାମ

କା'ପାଇଁ କଷ୍ଟ ଗଣ୍ଠିଲି

ସେ ଗଣ୍ଠିଲି ଧରି ଚାଲୁ ଚାଲୁ ପୁଣି

କେବେ ପ୍ରାଣ ଯାଏ ଚାଲି ।


ତଥାପି ଶୀତ ତୋ ଆବଶ୍ୟକତା କୁ

ପୃଥିବୀ ସଦା ଚାହିଁଛି

ନ ହେଲେ ତ ଋତୁ ଚକ୍ରରେ ବ୍ୟାଘାତ

ସର୍ବେ ହନ୍ତ ସନ୍ତ ହୋନ୍ତି ।


ଜୀବ ଜଗତକୁ ଶୀତ ଆବାହନୀ

କରିବାକୁ ପରା ପଡେ

ସେ ଅନୁଭବର ଅକୁହା କଥା ଯେ

ପୃଥିବୀ ବଖାଣୁ ଥାଏ ।


ମନର ଗୁଞ୍ଜରଣ

ସବୁ ଭଲ ମଧ୍ୟେ ଆଖିରେ ନାଚଇ

କେତେ ଅସହାୟ ଆଖି

ସେ ଆଖିର କେତେ ଅକୁହା କଥା ଯେ

ମନେ ଭରିଦିଏ କ୍ଳାନ୍ତି ।


ସହରୀ ଜୀବନ ଚାକଚକ୍ୟ ମଧ୍ୟେ

ଝୁମ୍ପୁଡି ବୁଲି ଆସିବା

ଚାଲ ଦୁଇ ପାଦ ଆଗେଇ ଯାଇ ଯେ

ମର୍ମ ବେଦନା ବୁଝିବା ।


ଚାଲ ବୁଲି ଯିବା ଗାଁ ଝୁମ୍ପୁଡିକୁ

ଶୀତର କଷ୍ଟ ଦେଖିବା

ଥୁରୁ ଥୁରୁ ଶୀତେ ନିଆଁ ପାଖେ ବସି

ଦି'ପଦ କଥା ହୋଇବା ।


ଜୀବନ କେଉଁଠି ଉପଭୋଗୀ ହୁଏ

କେଉଁଠି ଭାଗ୍ୟକୁ ନିନ୍ଦେ

ପ୍ଳାଟଫର୍ମର ସେ କେଉଁ ଏକ କୋଣେ

ନିଜକୁ ସାଉଁଟୁ ଥାଏ ।


ନିଜ ତୁଳି ତଳ୍ପ ଶେଯର ଗରମ

ଆନନ୍ଦ ତ ନିଶ୍ଚେ ନେବା

ହେଲେ ଅନ୍ୟ ପାଇଁ ନିଜ ସାମର୍ଥ୍ୟରେ

ଟିକିଏ ଉଷ୍ମତା ଦେବା ।


ଆଶ୍ୱସ୍ତି ଲଭିବ ଆହତ ପ୍ରାଣ ଯେ

ଆଶୀର୍ବାଦ ବରଷିବ

ସବୁଠୁ ଅମୂଲ୍ୟ ଧନ ସାଉଁଟିବା

ଆତ୍ମସନ୍ତୋଷ ଲଭିବ ।











Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract