Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଶେଷ

ଶେଷ

2 mins
443



କୌଣସି କାର୍ଯ୍ୟର ଆରମ୍ଭଟି ଥିଲେ 

     ହୋଇଥାଏ ସିଏ ଶେଷ 

ଶେଷ ଯେବେ ହୁଏ କେତେ ଖୁସି ଲାଗେ

     ଓଠରେ ଫୁଟାଏ ହସ ।

ମାତୃ ଗର୍ଭେ ପିଲା ଅପେକ୍ଷା ଯେ କରେ 

     ଦୁନିଆ ଦେଖିବା ପାଇଁ 

ସେଇ ଅପେକ୍ଷା ବି ଅନ୍ତ ହୋଇଥାଏ

     ଜନ୍ମ ଯେବେ ହୋଇଥାଇ ।

ବିଦ୍ୟାଳୟ ଯାଏ ପାଠ ସିଏ ପଢେ

     ଶେଷେ ପରୀକ୍ଷାଟି ଦିଏ

ପରୀକ୍ଷେ ଉତ୍ତୀର୍ଣ୍ଣ ହେଲେ ବିଦ୍ୟାଳୟେ

     ପଢିବାଟା ଶେଷ ହୁଏ ।

ଚାକିରୀ କରି ସେ ସମୟ ବିତାଏ

     ସିଏ ପୁଣି ଶେଷ ହୁଏ 

ଧନ ଯଉବନ ବଢେ ତ ଯେମିତି

     ଦିନେ ସିଏ ହ୍ରାସ ପାଏ ।

ବିବାହ ସରିଲେ ବିବାହର ଆଶା 

     ସେଇଠି ହୁଅଇ ଶେଷ  

ସ୍ନେହ ମମତାରେ ହସ ଖୁସିରେ ସେ

     ବଢୁଥାଏ ନିଜ ବଂଶ ।

ବୟସ ଯେ ଧୀରେ ଧୀରେ ବଢୁଥାଏ

     ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟ ହୁଏ ପ୍ରବେଶ 

ଲିଭି ଯାଏ ହସ ଆଶା ଅସୁମାରୀ 

    ସେଇଠି ହୁଅଇ ଶେଷ ।

ଅଦରକାରୀଟି ସଭିଁଙ୍କ ପାଖରେ

     ହେବାକୁ ଯେ ପଡିଥାଏ 

ଯେତେ ହୀନିମାନ ଦିଅନ୍ତୁ ଜୀବନେ

     କାହାକୁ ନ କହିହୁଏ ।

ବାସ୍ତବ ଜୀବନ କାହାଣୀ ଏଇତ 

      ଟିକିଏ ମିଛ ବି ନାହିଁ 

ଘରଟିଏ ଯେବେ ତୋଳିଥାଏ ଯିଏ

     ଶେଷ ବି ତ କରେ ସେହି ।

ଲେଖାଟିଏ ଯିଏ ଆରମ୍ଭ କରଇ 

      ସିଏ ଶେଷ ହୋଇଥାଏ 

ନିଜ ପାଖେ ନିଜ କାଗଜ ଦେହରେ 

      ରହିଯାଉ ପଛେ ସିଏ ।

ଯୁଦ୍ଧ ଯେବେ କେବେ ଆରମ୍ଭ ହୁଅଇ

     ଦିନେ ବି ତ ଶେଷହୁଏ 

ହାରିବା ଜିତିବା କହିତ ହୁଏନା

   କାହା ଭାଗ୍ୟେ ଲେଖାଥାଏ ।

ରାମାୟଣ ଦେଖ ମହାଭାରତ ବି

    ଦେବ ଅସୁରଙ୍କ ଯୁଦ୍ଧ 

ଶେଷରେ ବିଜୟ ଦେବତା ହୁଅନ୍ତି 

     ରାକ୍ଷସ ହୁଅନ୍ତି ବଧ ।

ଏଇ କଳିଯୁଗେ ବିଶ୍ବଯୁଦ୍ଧ ହେଲା

      ହେଲା ବି ତ ଯିଏ ଶେଷ 

ହିରୋସୀମା ନାଗାସାକି ଧ୍ବଂସ ହେଲା

      କହି ଦିଏ ଇତିହାସ ।

ପ୍ରତି ଘରେ ଘରେ ଝଗଡା ହୁଅଇ

     ଶେଷରେ ବି ଶେଷ ହୁଏ 

ଭାଇ ଭାଇ ମଧ୍ୟେ ପ୍ରାଚୀର ଉଠଇ

     ସମ୍ପର୍କରେ ଫାଟ ହୁଏ ।

ବରଷକ ଆମ ବାରମାସ ହୁଏ

   ଋତୁ ଶେଷେ ଋତୁ ଆସେ

ଗୋଟିଏ ଗଛରେ ଫଳ ଫଳୁ ଥିଲେ

    ପାଚି ଝଡି ଯାଏ ଶେଷେ ।

ହେଲେ ଯଶ କୀର୍ତ୍ତି ଖ୍ୟାତି ସନମାନ

     କେବେ ଶେଷ ହୁଏନାହିଁ 

ଯୁଗ ଯୁଗ ପାଇଁ ଏଇତ ଜଗତେ

     ସ୍ବର୍ଣ୍ଣାକ୍ଷରେ ଥାଏ ରହି ।

ଭଲ କାମ କଲେ ରହିଥାଏ ସିଏ

    ମନ୍ଦ କାମ କଲେ ସିଏ

ଶେଷ ସିନା ହୁଏ ପାର୍ଥିବ ଶରୀର

     ସିଏ କିନ୍ତୁ ରହିଯାଏ ।

ଜନମ ତ ଯେବେ ମରଣ ନିଶ୍ଚିତ 

     ଦିନେ ଇଏ ହୁଏ ଶେଷ

ମଶାଣୀ ଜୁଇରେ ଜଳିଯାଇ ଶେଷେ

     ହୁଏ ମୁଠାଏ ପାଉଁଶ ।

ଧନ ଜନ ଗର୍ବ ରହେ ନାହିଁ କେବେ

     ଦିନେ ହୋଇଯାଏ ଶେଷ

  ଯେତିକି ବଞ୍ଚିବା ଖୁସିରେ ବଞ୍ଚିବା 

     ସବୁ ଓଠ ଦେବା ହସ ।  



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract