Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ସାଉଁଟା ଫୁଲ

ସାଉଁଟା ଫୁଲ

2 mins
302



ଦିଗହଜା ହେଇ ଘୂରି ବୁଲୁ ଥିଲି

     ପାଇ ମୁଁ ନ ଥିଲି ରାହା

ଏ ସାଉଁଟା ଫୁଲ ଭରିଲା ଜୀବନ

     ହୋଇଲା ସେ ମୋର ସାହା ।


ସାହାରା ହେଇ ସେ ଦେଖାଇଲା ପଥ

      ଧରି ନେଲା ହାତ ମୋର

ସ୍ନେହ ମମତାରେ ବାନ୍ଧି ଦେଇଗଲା

    ବନ୍ଧୁତ୍ବ ବିଶ୍ୱାସ ଡୋର ।


ଶିଖିଲି ତାଠାରୁ ନିଃସ୍ବାର୍ଥପର ମୁଁ 

     ପରୋପକାର ଗୁଣ

ଦୁଃଖ ସୁଖ ସିଏ ସବୁ ବୁଝିପାରେ

    ଦେଖେନା କାହାର ଖୁଣ ।


ସମସ୍ତଙ୍କୁ ସିଏ ନିଜର ଭାବଇ 

     ନ ଥାଏ ଆପଣା ପର

ଗୋଟିଏ ସୂତାରେ ସଭିଁଙ୍କି ଗୁନ୍ଥେ ସେ

     କରେ ନା କାହାକୁ ଦୂର ।


ଦୁଃଖର ସୁଖର ସାଥିଟିଏ ସିଏ

      ତା ପରି କିଏ ବା ହେବ

ସବୁ ଦେଖି ସିଏ ସବୁ ଜାଣି ମଧ୍ୟ 

     ନୀରବରେ ସହୁ ଥିବ ।


କାହାକୁ ସେ ଅପମାନ କରେ ନାହିଁ 

    ରଖେ ସବୁରି ସମ୍ମାନ 

ତାକୁ ନ ବୁଝିଣ କେବେ ପୁଣି ଆମ

    ମନେ ଆସେ ଅଭିମାନ ।


ତା ପାଖରେ ଧନୀ ଗରିବ ନ ଥାଏ

    ନ ଥାଏ ଯେ ରାଜନୀତି

ଭାଙ୍ଗିଲେ ନିୟମ ତଥାପି ସେ ସହେ

    ସୁଯୋଗ ଦିଏ ସେ ଅତି ।


କେତେ କେତେ ବନ୍ଧୁ ପାଇଛି ମୁଁ ଏଠି

     ଅସରନ୍ତି ତାଙ୍କ ସ୍ନେହ

ଭୁଲି ତ ହେବନି ସେ ଭଲ ପାଇବା

     ରହିଛି ବହୁତ ମୋହ ।


ଗର୍ବ ଅହଂକାର ନାହିଁ ତ କାହାର

    ସଭିଁଏ ଆମ ନିଜର

ସାଉଁଟା ଫୁଲରେ ଏକାଠି ହେଇଛୁ

    ହସେ ଆମ ପରିବାର ।


ସ୍ନେହ ମମତାରେ ବାନ୍ଧି ହେଇଅଛୁ 

     ଆମେ ତ ଭଉଣୀ ଭାଇ

ଗୋଟିଏ ଜୀବନ ଗୋଟିଏ ଯେ ଆତ୍ମା

     ରହିଥିବୁ ଏକ ହୋଇ ।


ଅତୁଟ ରହିବ ଏ ସ୍ନେହ ବନ୍ଧନ

     ମନରେ ନ ହେଲେ ଗର୍ବ 

ମୁଁ ଭାବ ଯେବେ ଦୂରେ ଚାଲି ଯିବ

     ଚିରସ୍ଥାୟୀ ରହି ଥିବ ।


କେତେ ଜ୍ଞାନୀ ଗୁଣି ରହିଛନ୍ତି ଏଠି

     ସାହିତ୍ୟ ସାଧନା କରି

ତାଙ୍କରି ସାହାରେ ପାର ହେଉଥାଏ 

     ମୋର ଏ ସାହିତ୍ୟ ତରୀ ।


ସମସ୍ତେ ଅଟନ୍ତି ସାହିତ୍ୟର ଖଣି

     କେତେ ତାଙ୍କ ଭାଷା ଜ୍ଞାନ

ତାଙ୍କ ତୁଳନାରେ ମୁଁ ତ ମୁରୁଖ

     ରଫ୍ ଖାତା ଠାରୁ ହୀନ ।


ତାଙ୍କରି ଆଶିଷ ମଥା ପରେ ଥିଲେ

     ସେଇ ଖୁସି ହେବ ମୋର

କ୍ଷମା କରିଦେବ ଦୋଷ ଧରିବେନି

     କରୁଛି ପାଦେ ଜୁହାର ।


ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ ଦିଅନ୍ତୁ ଆଶିଷ

     ମାଆ ହେଉଥାନ୍ତୁ ସାହା

ବିପଦେ ଆପଦେ ସାଥି ହେଇ ଆମ 

     ଦେଖାନ୍ତୁ ଆମକୁ ରାହା ।


ବାହୁ ଛାୟା ତଳେ ରକ୍ଷା କରୁଥାନ୍ତୁ  

     ଆମ ସାଉଁଟା ଫୁଲକୁ

ପଣତ ଘୋଡେଇ ରଖିଥାନ୍ତୁ ମାଆ

    ସବୁ ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କୁ ।


ତୁମରି ପାଦରେ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ 

     ଆମେ ଆଶ୍ରୟ ନେଇଛୁ

ତୋତେ ଲୋ ଜନନୀ ଭରସା କରିଣ

     ଆଗକୁ ବାଟ ଚାଲୁଛୁ ।


ତୁମରି ପାଦରେ ମଥା ନଇଁ ପ୍ରଭୁ

     ମାତା କରେ ପ୍ରଣିପାତ 

ଯୁଗ ଯୁଗ ପାଇଁ ତୁମ ପାଦ ତଳେ 

     ଆମେ ହେଇଛୁ ଆଶ୍ରିତ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract