Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract Inspirational

4  

Lata Behera

Abstract Inspirational

ସ୍ୱାଭିମାନ

ସ୍ୱାଭିମାନ

2 mins
274



ଜୀବନରେ ଯଦି ସ୍ୱାଭିମାନ ନାହିଁ

      କି ଲାଭ ସେ ବଞ୍ଚି ଥାଇ 

ମରଣଠୁ ବେଶୀ ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦାୟକ 

     ସିଏ ଯାଇ ଥାଏ ହେଇ । 

ଆଖି ଲୁହ ତାର ଓଠ ପିଉ ଥାଏ

ଜଳି ଜଳି ଏକା ବଞ୍ଚୁ ଥାଏ ସିଏ

     ସବୁ ଦୁଃଖ ଯାଏ ପିଇ ।

ନା ନିଜର କେ ଥାଏ ହେଇ ।


ଯେଉଁ ଆଡେ ଗଲେ ନିରାଶର ବହ୍ନି

     ହୁତୁ ହୁତୁ ଜଳୁ ଥାଏ 

ତଥାପି ଜୀବନ ସଂଘର୍ଷ ନଈରେ 

     ପାଦ ଥାପି ଚାଲେ ସିଏ ।

ଲୋଭ ଲାଳସାର ସମ୍ପତ୍ତି ପାଖରେ 

     ନା କେବେ ଅଟକେ ପାଦ

ଏତେ ସ୍ୱାଭିମାନ ରହି ଥାଏ ତାର 

    ତା ପାଖେ ତୁଚ୍ଛ ସମ୍ପଦ ।

ଆଖିରେ ଥାଏ ତା ସ୍ନେହର ବନ୍ଧନ 

ମନ ହୃଦୟରେ ଭରା ସ୍ୱାଭିମାନ 

      ସଭିଁଙ୍କି ନିଏ କୋଳେଇ ।

ନା ତାକୁ କେ ବୁଝି ପାରଇ ।


ସ୍ବାଭିମାନ ଯଦି ବଳି ପଡି ଯାଏ

      ଜୀବନ ଅସହ୍ୟ ହୁଏ

ସବୁବେଳେ ମନ ଛଟ ପଟ ହୁଏ

    ହୃଦୟ ତା କାନ୍ଦୁ ଥାଏ ।

ସ୍ବାଭିମାନ ପାଇଁ ସବୁ ଯାଏ ସହି

     ସ୍ବାଭିମାନ ତା ଜୀବନ

ଏଇ ସ୍ୱାଭିମାନ ପାଇଁ ଦୁନିଆରେ 

    ମିଳି ଥାଏ ଯେ ସମ୍ମାନ ।

ଏଇ ସ୍ୱାଭିମାନ ପାଇଁ ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ

କରି ଦେଲା ଶେଷେ ଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କୁ ବର୍ଜନ

     ଜାନୁ ଭଗ୍ନ ଗଲା ହେଇ ।

ନା ମଥା ଥିଲା ତାର ନଇଁ ।


ଦେଶ ସ୍ୱାଭିମାନ ପାଇଁ ଦେଶ ପ୍ରେମୀ 

     ଜୀବନକୁ ଦେଲେ ବଳି

ଶେଷେ ସ୍ୱାଧୀନତା ଆଣିଲେ ଆମର 

     ଆମେ ଅଛୁ ଆଜି ପାଳି ।

ଜାତି ସ୍ୱାଭିମାନ ରଖିଲେ ଓଡିଆ 

     ରଖିଲେ ଦେଶର ଟେକ 

ଫର ଫର ହେଇ ଉଡୁଛି ତ୍ରିରଙ୍ଗା 

    ସେ ଆମ ଗର୍ବ ଗୌରବ ।

ଜାତି ସ୍ୱାଭିମାନ ଯଦି ନ ରହିବ 

କିଏ କାହାକୁ ଆଉ ଆପଣା ମଣିବ

   ଆମେ ଯେ ଭଉଣୀ ଭାଇ ।

ଥିବା,ଗୋଟେ ମା'ର ସନ୍ତାନ ହେଇ ।


ସ୍ବାଭିମାନ ଯଦି ନ ଥାଏ ପାଖରେ

    ଜୀବନଟା ହୁଏ ବୃଥା 

ବଞ୍ଚିଥାଏ ସିନା ଏଇ ଦୁନିଆରେ 

    ନଇଁ ଯାଇ ଥାଏ ମଥା ।

ସ୍ବାଭିମାନ ଅଟେ ସେ ଏମିତିକା ନା

    କିଏ କିଣି ପାରେ ତାକୁ

ତାହାରି ନିକଟେ ନତ ମସ୍ତକ ଯେ

     କ୍ଷଣିକେ ହୁଅନ୍ତି ସବୁ ।

ଆଠ ବରଷର ସେ ବାଜି ରାଉତ 

ବୁଝି ଥିଲେ ସ୍ୱାଭିମାନର ମହତ୍ତ୍ଵ 

   ମା' କୋଳେ ପଡିଲେ ଶୋଇ ।

ଏଇ ମାଟି ଗଲା ଧନ୍ୟ ହେଇ ।


ସ୍ବାଭିମାନ ପାଇଁ ଆମେ ଯେ ବଞ୍ଚିଛେ

      କହୁ ଅଛେ ଟେକି ମଥା 

ଛୁଇଁ ପାରୁ ନାହିଁ ହୃଦୟକୁ କଷ୍ଟ 

     ଯନ୍ତ୍ରଣା ଲାଗଇ ବୃଥା ।

ସ୍ବାଭିମାନ ଯେଉଁଠି ନ ଥିବ ଜୀବନେ

     ସେ ସ୍ଥାନକୁ ତ୍ୟାଗ କର 

ଉପରେ ସେ ଖାଲି ଅମୃତର ଧାର

      ଭିତର ପୂରା ଜହର ।

ସ୍ବାଭିମାନ ଆମ ରକତରେ ଲେଖା

ତା ପାଇଁ ଯେ ଡେଇଁ ଯିବୁ ସୀମା ରେଖା 

     ତା ପାଇଁ ରହିଛୁ ଜୀଇଁ ।

ଧନ୍ୟ ଏଇ ମାଟି ମା' ଭୂଇଁ ।


ଆତ୍ମ ସମ୍ମାନ ଯେ ଯେଉଁଠି ନ ଥାଏ

      ସ୍ବାଭିମାନ ନଷ୍ଟ ହୁଏ

ଥରେ ସ୍ୱାଭିମାନ ନଷ୍ଟ ହେଇ ଗଲେ 

      ନା ଆଉ ଫେରି ଥାଏ ।

ଏତେ ବଡ ଦାନୀ ମହାବୀର କର୍ଣ୍ଣ 

      ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ ପାଖେ ରହି

ବଳି ପଡିଗଲା ସ୍ବାଭିମାନ ତାଙ୍କ ନା

     ପାରିଲେ କାହାକୁ କହି ।

ସ୍ବାଭିମାନ ବଞ୍ଚି ରହି ଥିବା ଜିତି

ସ୍ବାଭିମାନ ଅଟେ ଆମର ସମ୍ପତ୍ତି 

     ତା ମୂଲ କେ ପାରେ ଦେଇ ।

ସ୍ବାଭିମାନ ଥାଏ ଯେ ନିଜର ହେଇ ।


    ଜୟ ଜଗନ୍ନାଥ ।

   ବନ୍ଦେ ଉତ୍କଳ ଜନନୀ 

   ବନ୍ଦେ ମାତରମ୍ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract