Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

ଅଜୟ କୁମାର ବେହେରା

Abstract

4.2  

ଅଜୟ କୁମାର ବେହେରା

Abstract

ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ

ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ

1 min
104


ରାକ୍ଷୀ ହେଉନାହିଁ ସାକ୍ଷୀ ଭଉଣୀର

ବଦଳି ଯାଇଛି ଯୁଗ ।

ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କ ନିବିଡ଼ ସମ୍ପର୍କ

ବନ୍ଧନରେ ଭାଗ ଭୋଗ ।। 


ସଂସାର କ୍ଷେତରେ ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କ

ପବିତ୍ର ପ୍ରେମ ବନ୍ଧନ ।

ଜନ୍ମ ଜନ୍ମାନ୍ତର ତୁଟେ ନାହିଁ କେବେ

ଅନାବିଳ ସେହି ପ୍ରେମ ।।


ମାତା ନୁହେଁ ଭଗ୍ନୀ ମାଆ ପରି ସ୍ନେହ

ଭାଇ ପ୍ରତି ଆଚରଇ ।

ଭ୍ରାତା ନୁହେଁ ପିତା ପିତୃ କର୍ମ କରେ

ଭଗିନୀ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ।।


ମରଣ ବେଳରେ ପିତାମାତାମାନେ

ପୁତ୍ରଙ୍କୁ କରନ୍ତି ଅଳି ।

ଭାଇ ଭଉଣୀର ସମ୍ପର୍କକୁ କେବେ

ଦେବନାହିଁ ପାଦେ ଦଳି ।।


ଏହି ପରମ୍ପରା ପୌରାଣିକ ଧାରା

ପବିତ୍ର ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନ ।

ହିନ୍ଦୁ ଶାସ୍ତ୍ର ମତେ ପାଳନ ଜଗତେ

ଶ୍ରାବଣ ପୂର୍ଣ୍ଣିମା ଦିନ ।।


ବ୍ରାହ୍ମ ମୁହୂର୍ତ୍ତରୁ ନିତ୍ୟକର୍ମ ସାରି

ହସ୍ତେ ବନ୍ଦାପନା ଥାଳି ।

ଧୂପ ଦ୍ବୀପ ସଂଗେ ଚନ୍ଦନ ସିନ୍ଦୂର

ଭାଇର ମସ୍ତକେ ମାରି ।।


ରେଶମୀ ସୁତାକୁ ଭାଇ ହାତେ ବାନ୍ଧି

ଭଉଣୀ କରଇ ଅଳି ।

ପ୍ରେମ ପ୍ରତିଜ୍ଞାର ପବିତ୍ର ଡୋର ମୋ 

ବିପଦେ ଧରିବୁ ତୋଳି ।।


ଅତୀତ ସଂସ୍କୃତି ପ୍ରେମ ପରମ୍ପରା

ଭାବରେ ଅଭାବ ହୋଇ ।

ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କ ଐକମତ୍ୟ ପ୍ରେମ

ଶତ୍ରୁତାର ରୂପ ନେଇ ।।


ସମ୍ପତି ଲୋଭରେ ସମ୍ପର୍କର ଡୋରି

ସହଜରେ ଯାଏ ଛିଡି ।

ସ୍ନେହ ପ୍ରେମ  ସଂଜ୍ଞା ବଦଳି ଯାଉଛି

ସମ୍ପତି ମୋହରେ ପଡି ।।


ସମ୍ପର୍କ କାନ୍ଦୁଛି କାଠଗଡା ମଧ୍ୟେ

ନ୍ୟାୟାଳୟ ଛାତ ତଳେ ।

ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କ ସମ୍ପତ୍ତିର ମୂଲ୍ୟ

ସମ୍ପର୍କଠାରୁ ବି ବଳେ ।।


ନିଜ ଭାଇ ଛାଡି ଧରମ ଭାଇକୁ

ଅତ୍ୟନ୍ତ ନିଜର ଭାବି ।

ମାଆ ପେଟ ଭାଇ ସାତ ପର ହୁଏ

ସମ୍ପର୍କରେ ପଡେ ଚାବି ।।


ରକ୍ତର ସମ୍ପର୍କ ବାଟ ବଣା ହୋଇ

ସଂସ୍କୃତି ଯାଉଛି ଡୁବି ।

ସମ୍ପତି ମୋହରେ ଶତ୍ରୁତାର ଖେଳ

ରକତରେ ଯାଏ ଭିଜି ।।


ପ୍ରେମର ବନ୍ଧନ ଉଜୁଡି ଗଲାଣି

ଭଉଣୀ ଖୋଜୁଛି ଭାଗ ।

ସଂସ୍କୃତି ନାମରେ ଔପଚାରିକତା

ଲୋକ ଦେଖାଣିଆ ଯୁଗ ।। 


ରାକ୍ଷୀ ବଦଳରେ ଭଉଣୀ ବାନ୍ଧୁଛି

ଭାଇ ହାତେ ହାତ କଡ଼ି ।

ଭଉଣୀକୁ ଭାଇ ଘରୁ ତଡି ଦିଏ

ଭାଉଜ ବୁଦ୍ଧିରେ ପଡି ।। 


କଳିର ପ୍ରଭାବେ ସତ୍ୟର ଅଭାବ

ସ୍ନେହ ପ୍ରେମ ଯାଏ ବୁଡି ।

ଭାଇ ଭଉଣୀର ସମ୍ପର୍କ କାନ୍ଦୁଛି

ରକ୍ଷା ବନ୍ଧନକୁ ଛାଡି ।।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract