Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract

ରଜ ପରବ

ରଜ ପରବ

1 min
350


ବାର ମାସରେ ତେର ପରବ ଆମର

ଓଡ଼ିଆ ସଂସ୍କୃତିରେ 

ଦିନସବୁ କଟିଥାଏ ସୁସ୍ୱାଦୁ ବ୍ୟଞ୍ଜନଯୁକ୍ତ 

ଖାଦ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତୁତିରେ ।


ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅନ୍ୟତମ ଅଟେ ରଜ 

ପରବ ତ ଆମର

ପରବ ହୁଏ ତିନି ଦିନ ଧରି ସଂକ୍ରାନ୍ତି ପୂର୍ବ 

ଦିନରୁ ଜ୍ୟେଷ୍ଠ ମାସର ।


ରଜର ପୂର୍ବ ଦିନଟି ରଜ ପରବ ପାଇଁ 

ହୁଏ ପ୍ରସ୍ତୁତିର ଦିନ

ତେଣୁ ତାହାକୁ କୁହା ଯାଇ ଥାଏ ରଜର 

ସଜବାଜ ଦିନ ।


ଏହି ତିନି ଦିନ ଝିଅ, ବୋହୂ, ଭଉଣୀ, 

କନିଆ ଓ ସ୍ତ୍ରୀ ଜାତିକୁ

ବିଶ୍ରାମ ଦିଆ ଯାଇଥାଏ, କରି ନଥାନ୍ତି 

କୌଣସି ପ୍ରକାର ଗୃହ କର୍ମକୁ ।


ବନ୍ଦ ରହେ ଘରର ସବୁ ଘର କାମ 

ରୋଷେଇ, କାଟିବା ,ବାଟିବା

ପୂର୍ବ ଦିନରୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ବିଭିନ୍ନ ଧରଣର 

ପ୍ରସ୍ତୁତ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇ ବୁଲିବା ।


ପହିଲି ରଜ ଦିନ ବଡି ଭୋରରୁ ଉଠି 

ମୁଣ୍ଡ କୁଣ୍ଡାଇ, ଗାଧୋଇ ପାଧୋଇ, 

ସଜବାଜ ହୋଇଥାନ୍ତି, ନୂଆ ବସ୍ତ୍ର ପିନ୍ଧି, ଚନ୍ଦନ 

କୁଂକୁମ ଟିପା ଅଳତା ଲଗାଇ ।


ବାପ ଭାଇ ଆଦି ପୁରୁଷ ମାନଙ୍କର ଦ୍ଵାରା 

ପ୍ରସ୍ତୁତ ଦୋଳିରେ 

ତିନି ଦିନ ଯାକ ମଜାରେ ସମୟ କାଟନ୍ତି 

ଝୁଲି ଝୁଲି ଆନନ୍ଦରେ ।


ଭୁଲି ହେଉନି ରଜ ପୋଡ଼ପିଠା, କାକରା, 

ଆରିଷା, ଭୁଜା ଓ ଚୁଡ଼ା ଭଜା 

ମନେ ପଡୁଛି ବରଗଛ ଓହଳରେ ଝୁଲା ଚକ୍ରି

ଦୋଳି ବାଉଁଶଦୋଳିର ମଜା ।


ଦୋଳି ଝୁଲାରେ ଗାଁ ଝିଅ ବୋହୁ 

ସବୁ ରଜ ପାନ ଖାଇ ଖାଇ

ମଉଜରେ ତିନି ଦିନ ଯାକ ସମୟ 

କାଟନ୍ତି ସଜବାଜ ହୋଇ ।


ଗୀତ ଗାଇ ଝୁଲନ୍ତି

ଆଜି ତ ପହିଲି ରଜ,

ମୋ ଭାଇ ମୁଣ୍ଡରେ ସୁନା ମୁକୁଟ ସୁନା ମୁକୁଟ 

ମୋ ଭାଉଜ ପିନ୍ଧନ୍ତି ପାଟ

ରଜ ଦୋଳି ଖେଳିବା ଆସ 

ହୋଇ ଆମେ ସଜବାଜ ।


ଏକାଠି ହୋଇ ପାଳନ୍ତି ରଜ ପର୍ବଟିକୁ 

ଗାଁର ସମସ୍ତ ଝିଅ ବୋହୂ

ଉପଭୋଗ କରନ୍ତି ଦୋଳିରେ ସେ ଧନୀ 

କିବା ଗରିବ ହେଉ ।


ରଜ ପର୍ବ ସମାପନ ହୁଏ ପୂଜା କରି 

ନାରୀ ରୂପୀ ପୃଥିବୀ ମାତାକୁ

ରଜ ପରଦିନ ଚାଷୀଭାଇ ହାତ ହତିଆର 

ଧରି ବାହାରେ ନିୟମିତ କାମକୁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract