Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Action Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Action Inspirational Others

ପୁରୁଷ ଆତ୍ମକୈନ୍ଦ୍ରିକ ଅହଙ୍କାର

ପୁରୁଷ ଆତ୍ମକୈନ୍ଦ୍ରିକ ଅହଙ୍କାର

1 min
387



ନାରୀ, ଜାୟା, ଭଗିନୀ, ଜନନୀ, 

ଓ ଦୁହିତା 

ସଂସାରେ ତାକୁ ଆମେ କୁହେ ସିଏ 

ଦୁଇ କୂଳର ହିତା ।


ଅଶେଷ ମହିମା ଅମର ଅଟେ 

ଯୁଗେ ଯୁଗେ ଯାହାର

ଆଲୋକମୟୀ ଦୀପ୍ତିମୟୀ ଜନନୀ 

ନାମ ତାହାର ।


ଜନନୀ, ସ୍ନେହ ଭରା, ପ୍ରିତିଭରା 

କୋଳଟି ଯାହାର,

ନତମସ୍ତକ ହୁଏ ସର୍ବ ମମତା 

ଆଗେ ତାହାର ।


ନଥାଏ ତାର ନିଜସ୍ଵ ସୁଖ, ନଥାଏ 

କାମନା ଯାହାର 

ଆଲୋକ ମୟୀ ଦୀପ୍ତିମୟୀ ଜନନୀ 

ନାମ ତାହାର ।


ଅବଳା ଦୁର୍ବଳା ନୁହଁ, ମଙ୍ଗଳ

କାରିଣୀ ସିଏ

ଘର ପାଇଁ ସ୍ତ୍ରୀ ସବୁ କିଛି ଦୁଃଖ 

ପିଇ ସହିଥାଏ ।


ପ୍ରୀତି ଶୃଙ୍ଗାରୁଣୀ ପ୍ରୀତିର ରାଗିଣୀ

ଷୋଳ ଶୃଙ୍ଗାରେ,

ବିହ୍ଵଳିତ ସିଏ ସୁନ୍ଦର ଜୀବନ 

ଭାବନା ଚେତନାରେ ।


ଯେ କୌଣସି ସମସ୍ୟାରେ ଚେଷ୍ଟା 

କରୁଥାଏ ଘରକୁ

ସ୍ଥିର ରଖିବାକୁ ସଦା ପାଳନ କରୁ 

ଥାଏ କର୍ତ୍ତବ୍ୟକୁ ।

 

କୁଳବଧୂ ହସ କାନ୍ଦ ସହି ଘର 

ପାଇଁ ଚିନ୍ତା କରୁଥାଏ  

ଭିତରେ ଢାଳି ବିଷ, ନେଉ ତ 

ଜୀବନ ସୁଖ ଯୋଗାଉଛି ଯିଏ ।


ଦୁନିଆ ଆଲୋକିତ କରେ ନାରୀ 

ସ୍ନେହ ଓ ମମତା ଦେଇ 

ଢାଳେ ମମତା ଧାରାର ବର୍ଷା, 

ନିଃସ୍ଵାର୍ଥପର ହୋଇ ।


ସମୟ ପଡ଼ିଲେ ନାରୀ ସାଜଇ 

ନାରାୟଣୀ, ସନ୍ତାନ ପାଇଁ

କେବେ ସାଜେ ସେ, ବସୁଧା ସମଗ୍ର 

ଦୁନିଆ ପାଇଁ ।


ରଙ୍ଗ ମାଖି, ବାଜା ବଜେଇ କି  

ନାଚିଲେ ଖାଲି

କ'ଣ ହେବ କୁହ, କରିଲେ ଖାଲି 

ମିଟିଙ୍ଗି ରାଲି ।


ଚନ୍ଦ୍ରମା ସମୟ ପଡିଲେ ଲୁଚି ଯାଏ 

ବାଦଲର ଛାୟାରେ

ଲହରୀ, ଲୀନ ହୋଇଯାଏ ସମୁଦ୍ରର 

ଗର୍ଭ ଭିତରେ ।


ଅହଙ୍କାର ବାଦଲ ଆମ ବଡ଼ ଶତ୍ରୁ, 

ଆଣିଵାନି ମନ ମଧ୍ୟକୁ,

ଜୀବନର ଅପରାହ୍ନେ ମଧ୍ୟ ତାହାକୁ 

ତଡ଼ି ଦେବା ବହୁ ଦୂରକୁ ।


ଛାରଖାର କରିବାନି ଆମର ଏଇ 

ସୁନ୍ଦର ସଂସାରକୁ

ଦୂରୁ ଜୁହାର କରିବା କଟୁ ଜହର

ପୁରୁଷ ଆତ୍ମକୈନ୍ଦ୍ରିକ ଗରବକୁ ।


ପୁରୁଷ ଆତ୍ମକୈନ୍ଦ୍ରିକ ଅହଙ୍କାର ସ୍ପର୍ଶେ 

ହଜିଯାଏ ହିତାହିତ ଜ୍ଞାନ,

ନିମିଷକେ ଶତ୍ରୁ ପାଲଟି ଯାଆନ୍ତି ସେ

ଅହଙ୍କାରେ ସବୁ ଜନ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Action