ଜୀବନ
ଜୀବନ
ଜୀବନ ଅବରୁଦ୍ଧ ଅନ୍ଧାର ଭିତରେ ଆଲୋକର ସନ୍ଧାନ
ଅଣନିଃଶ୍ବାସୀ ହୋଇ ପଡ଼ୁଥିବା ବେଳେ ମୁକୁଳା ପବନ
ନିସ୍ତରଙ୍ଗ ନିଃସଙ୍ଗତା ମଧ୍ୟେ, ବିରଳ ମୁହୂର୍ତ୍ତର ମାୟା
ସୂର୍ଯ୍ୟର ପ୍ରଖର ତେଜରେ, ତରୁର ନିସର୍ତ୍ତ ଶୀତଳଛାୟା ।
ଜୀବନ ବନ୍ଧୁତ୍ୱର ପ୍ରୀତିରେ ଅମାବାସ୍ୟାର ପୂର୍ଣ୍ଣଚନ୍ଦ୍ର
ପ୍ରାପ୍ତି ଅପ୍ରାପ୍ତିର ପ୍ରତିସ୍ପର୍ଦ୍ଧା ଭିତରେ ଅବିଶ୍ବାସର କେନ୍ଦ୍ର
ଏଠି ଅହଂବଜାୟି ରଖିବାକୁ, ଲହୁ ଲୁହ ହୁଏ ଏକାକାର
ତଥାପି ଜୀବନରସ୍ମୃତି ମନର ଦିଗବଳୟେ ଖୁବ୍ ମଧୁର ।
ଜୀବନ ବେଳେବେଳେ ଅନ୍ତରରୁ ଅନ୍ତରିକ୍ଷ ଯାଏ ଯାତ୍ରା
ଯେଉଁଠି ଅସୁମାରୀ ଭରା, ପ୍ରେମ ପ୍ରତାରଣାର ମାତ୍ରା
ଇନ୍ଦ୍ରଧନୁର ସପ୍ତରଙ୍ଗକୁ ନେଇ, ସପନର ବୋଝ ବୋହି
କେବେ ସେ ଆଶ୍ବାସନାର ଆକାଂକ୍ଷିତ ହିମାଳୟକୁ ଛୁଇଁ ।
ଆଶା ଅଭିପ୍ସା ମାନ ଅଭିମାନର ଗଭୀର ନୀଳ ସାଗର
ହଁ କିଛିଟା ଅଚିହ୍ନା ଅଦେଖା ଅନେକଟା ଅତି ଆପଣାର ।।