Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Henarani Senapati

Abstract Inspirational Others

3  

Henarani Senapati

Abstract Inspirational Others

କ୍ରୋଧର ନିଆଁ

କ୍ରୋଧର ନିଆଁ

1 min
154


ମର୍ତ୍ତ୍ୟ ମଣ୍ଡଳରେ ଦେହ ବହିଥିଲେ 

ଦେବତା ହେଲେ ମରଇ ।

ଜୀବନରେ ଏହା ଧ୍ରୁବ ସତ୍ୟ ଯାଣି

ୟାକୁ କେ ଟାଳି ପାରଇ ।।


ମୃତ୍ୟୁ ଧ୍ରୁବ ସତ୍ୟ ଜାଣିଣ ମନୁଷ୍ୟ

କାହିଁକି ଅବୁଝା ହୁଏ ।

ପାପ ପୁଣ୍ୟ କିଛି ବୁଝି ପାରେନାହିଁ

କ୍ରୋଧର ନିଆଁ ବୁହାଏ ।।


ସ୍ବାର୍ଥକୁ ଆୟତ ନାହିଁ ମନୁଷ୍ୟର

ପର ଧନେ ଲୋଭ କରେ ।

ସୁକର୍ମ ସୁଧର୍ମ ସବୁ ଭୁଲି ଯାଏ

ପାପ କରେ ସେ ସ୍ବାର୍ଥ ରେ ।।


ଗୁରୁ ଜନଙ୍କୁ ତ ସମ୍ମାନ ନଦେଇ

କୁହେ ବହୁ କଟୁ କଥା ।

ନିଜ ଛୋଟ ବେଳ କଥା ଭୁଲି ଯାଏ

ବଡଙ୍କୁ ଦିଏ ସେ ବ୍ୟଥା ।।


ବିଛଣାରେ ପଡି ବୁଢା ବାପା ମାଆ

ବିକଳେ କରନ୍ତି ପାଟି ।

ଝାଡା ପରିସ୍ରାତ ହେଇ ଯାଉଛିରେ

ସଫା କର ଧନ ଝଟି ।।


କ୍ରୋଧେର ନିଆଁରେ ଜର୍ଜରିତ ହେଇ

ବୋହୂ କୁହେ କଟୁ କଥା ।

ଖାଇ ପାରୁନାହିଁ ତୁମ ପାଇଁ ମୁହିଁ

ଗନ୍ଧେ ହୁଏ ମୁଣ୍ଡ ବ୍ୟଥା ।।


ପୁଅ ଚାଲି ଆସି କୁହଇ ବାପାଙ୍କୁ

ଘର ଦ୍ବାର ଗନ୍ଧ କଲ ।

କି ବେଳାରେ ତୁମେ ଜନ୍ମ ନେଇଥିଲ

ବଡ ହିନିମାନ କଲ ।।


ଛୋଟ ସମୟରେ ବାଳୁତ କାଳରେ

ଏଇ ବାପା ମାଆ ମିଶି ।

ନ ଖାଇ ନ ପିଇ ରାତ୍ରି ଉଜାଗର

ହେଉଥିଲେ ଦୁହେଁ ବସି ।।


ଭୁଲି ଗଲେ ପିଲା ବଡ ହେଇକି ଲୋ

ପିଲା ଦିନ ସେବା ଯତ୍ନ ।

ବାପା ମାଆ ଆଜି ବୋଝ ହେଲେ ପୁଣି

ଏ କେଉଁ ପ୍ରକାର ମନ୍ତ୍ର ।।


ରହି ନାହିଁ କେହି ରହିବେ ନାହିଁ ଟି

ଜାଣି କି ଅବୁଝା କିଆଁ ।

ମରିବା ଆଗରୁ ଭକ୍ତି ଅର୍ଘ୍ଯ ଦେଇ

ଲିଭାଅ କ୍ରୋଧର ନିଆଁ ।।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract