Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Inspirational Others

ପ୍ରତାରଣା ସର୍ବସ୍ୱ ଜୀବନ, ବଢଇ ଦହନ

ପ୍ରତାରଣା ସର୍ବସ୍ୱ ଜୀବନ, ବଢଇ ଦହନ

2 mins
283



ପ୍ରକୃତିରେ ସର୍ବ ସୃଷ୍ଟି ଚାଲେ ସମୟ

ର କରାଳ ବିଧି ବିଧାନରେ

ହେଉଛନ୍ତି ପ୍ରାଣୀ ଜଗତ ଆତ ଯାତ

ଆଲୋକ ଅନ୍ଧାର ଭିତରେ ।


ଜୀବନ ଗତି କରିବା ବଡ଼ ବିଚିତ୍ରତା

ମଧ୍ୟେ ସଂସାର ନାଵରେ

କାହା ବିନା ଜୀବନରେ ଶେଷ ଗତି

ପଥ ବଦଳି ନ ପାରେ ।


ତଥାପି କୁହେ ଆମେ ତୁମ ବିନା ମୁଁ

ପାରିବିନି ଵଞ୍ଚି ଦୁନିଆରେ

ଆଶା ଭରସାରେ କରୁ ଗତି କେହି

ହେବେ ସାହା ଚଲା ପଥରେ ।


ସାଥୀ ବିନା ହୃଦୟ ବେଦୀରେ ବିଧୁ

ର ବେଦନା ଯାଏ ଭରି

ଆଖିରେ ଆଣୁଛେ ଲୋତକର ଧାରା

ଅତୀତକୁ ଝୁରି ଝୁରି ।


ସେନେହର ବୃକ୍ଷ ମଣିଷ ମନରେ

ଭରେ ମିଠାମିଠା ଫଳ,

ଛୋଟରୁ ବଡ ହୁଏ ପ୍ରାଣୀ ପାଇ

ପୃଥିବୀ ମାତାର କୋଳ ।


ପ୍ରେମ ବିନା ଲାଗେ ଏ ସଂସାର ଫିକା

ଫିକା ଫଗୁଣର ମାସ

କୋଇଲିର ଛନ୍ଦ ହୁଏ ବିଚ୍ଛନ୍ଦ ନଫେରି

ପାରିଲେ ମଧୁ ମାସ ।


ଚାଲେ ଜୀବନ ନଥିଲେ ଆଲୋକ ଓ

ଯଦି ଛାଏ ପୁରା ଅନ୍ଧାର,

ନଥିଲେ ଚନ୍ଦ୍ରର ଜ୍ୟୋତ୍ସ୍ନା, ନଥିଲେ

ମଧ୍ୟ ତୀକ୍ଷଣତା ସୂର୍ଯ୍ୟର ।


ଲୋଭ ଓ ସ୍ୱାର୍ଥର ପ୍ରଭାବେ ଅଭାବ

ଘଟେ ମଣିଷତ୍ୱ ମନୁଷ୍ୟର

ଆନ୍ତରିକତାର ଅଭାବରେ, ମାୟା

ଛିଡି ଯାଏ ଡୋରୀ ସମ୍ପର୍କର ।

 

ସମୟର କରାଳ ଗର୍ଭରେ ଫାଟ ଆସେ

ପ୍ରତ୍ୟେକ ରକ୍ତ ସମ୍ପର୍କରେ

ସେଥିରେ ଚୁନା ହୋଇପାରେ ମୋହ

ମାୟା ପରିବାର ସଂସାରରେ ।


ନଥାଉ ଝାଞ୍ଜି ପବନ, ନଥାଉ ତାରାର

ରଶ୍ମି, ଥାଏ ମନ ବହୁ ସପନ

ଥାଏ ଏଠି ଆଶା ଆଉ ନିରାଶା ଭିତରେ

କେଞ୍ଚାଏ ବିଶ୍ୱାସର ଜୀବନ ।


ବିଦାୟ ନେବା ବେଳ ହୋଇଗଲେ ,

ବାନ୍ଧିବା ଡୋରୀ ଏଇ ଜୀବନର

ବିତି ଥିବା କଥା ମନେ ପଡି ମଧ୍ୟ

ବ୍ୟସ୍ତ ଲାଗେ ମନର ଭିତର ।


ପ୍ରତାରଣା ସର୍ବସ୍ୱ ଜୀବନେ ବଢଇ ଖାଲି

ଦହନ, ତାକୁ ମନରୁ ଦେବା ପୋତି

ତ୍ୟାଗ ବଳେ ମିଳି ପାରିବ ସମସ୍ତ ସୁଧା

ଅନୁରାଗ, ପ୍ରେମ, ପ୍ରୀତି ଓ ଶାନ୍ତି ।


ପତିତପାବନ ବାନା ଉଡୁଛି, ପତିତ

ମାନଙ୍କୁ କରିବାକୁ ଉଦ୍ଧାରଣ

ହେ ଜଗା ମୋର, ପ୍ରତାରଣା ସର୍ବସ୍ୱ

ହୁଅ ଉଦ୍ଧାର ନକର ପତିତ ଜୀବନ ।


ସତ୍ୟ ମିଥ୍ୟା ରକ୍ଷା ପାଇଁ ପ୍ରମାଣେ ଗରୁଡ଼

ହସ୍ତେ ଧରାଇଛ ନିକିତି

ସତ୍ୟ,ଶିବ, ସୁନ୍ଦର ସମାଜ ପ୍ରତିଷ୍ଠା କରୁନା

ତମର ନାହିଁ କି ଶକତି ।


ପତିତପାବନ ଉଡ଼େ ଫର ଫର ହୋଇ

ଗବାକ୍ଷ ଦ୍ଵାରରେ ରହି

ଜାତି ଧରମ ଆଂଚଳିକ ଭେଦ ଭାବ

ଯାଉନି ବାନା ଦର୍ଶନ ପାଇ ।


ଦର୍ଶନ ମାତ୍ରେକେ ଦୋଷ ଯାଏ ଧୋଇ

କଳୁଷ ନଥାଏ ତହିଁ 

ଶାସନକୁ ଧରି ଶାସକ ସରବ ଅତ୍ୟାଚାର

କରେ ତବେ ସେପାଇଁ  ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract