Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

3  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

ପ୍ରକୃତିଦତ୍ତ ବନ୍ୟ ସମ୍ପଦ

ପ୍ରକୃତିଦତ୍ତ ବନ୍ୟ ସମ୍ପଦ

1 min
194



ପ୍ରକୃତି କୋଳରେ ଜନ୍ମ ନେଇଛନ୍ତି 

ସର୍ବ ମନୁଷ୍ୟ 

ଅଂଗାଗି ଭାବେ ଜଡିତ ପରା ପ୍ରକୃତି 

ସହ ମଣିଷ ।


ଜୀବନଧାରଣ ଯେପରି ସନ୍ତୁଳିତ 

ରହିବ ପୃଥିବୀରେ

ଉଦ୍ଭିଦ କୋଷର ରଚନା ହୋଇଛି 

ମୋ ମା ମାଟିରେ ।


ବହୁ ଯୁଗରୁ ପୃଥିବୀ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଥିଲା 

ଜଙ୍ଗଲରେ

ବହୁ କାଳରୁ ମଣିଷ ବଢ଼ିଛି ପ୍ରକୃତି 

କୋଳରେ ।


ବୃକ୍ଷଲତା କରନ୍ତି ପୃଥିବୀର 

ଜଳବାୟୁକୁ ସନ୍ତୁଳନ 

ଶୁଦ୍ଧ କରି ପାରନ୍ତି ବୃକ୍ଷଲତା 

ଆମର ବାତାବରଣ ।


ଛାୟା ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି ଶାଖା ଓ 

ପତ୍ର ଗୁଡିକ ବୃକ୍ଷ ଲତାର  

ବେଗକୁ ତୀବ୍ର କରିବାରେ ସହାୟକ 

ହୋଇଥାନ୍ତି ବାୟୁର ।


ପତ୍ର ସକ୍ଷମ ବାୟୁରେ ଥିବା କ୍ଷତିକାରକ 

ତତ୍ତ୍ବ ଗୁଡିକୁ ଛାଣିବାରେ

ବୃକ୍ଷଲତାର ବାଷ୍ପ ଉତ୍ସର୍ଜନ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ 

ବାତାବରଣ ଆର୍ଦ୍ର ରହିପାରେ ।


ଅତ୍ୟଧିକ ଅମ୍ଳଜାନ ଛାଡିଥାନ୍ତି, ତୁଳସୀ, 

ନିମ, ଅଶ୍ୱତ୍ଥ, ବର

ମୃତ୍ତିକାର ସ୍ଥିରୀକରଣ ଦ୍ଵାରା କ୍ଷରଣକୁ 

ରୋକିଥାଏ ଚେର ।


ପ୍ରତ୍ୟେକ ବୃକ୍ଷ ଓ ଲତାରେ ଏକ ବିଶେଷ 

ପ୍ରକାର ସୁଗନ୍ଧ ଥାଏ

ତାହାକୁ ବିଞାନ ଶାସ୍ତ୍ରରେ ପରା ଅରୋମା 

ବୋଲି କୁହଯାଏ ।


ତୈଳ ଜାତୀୟ ପଦାର୍ଥ ଯୋଗୁଁ ଏପରି 

ସୁଗନ୍ଧ ବାହାରି ଥାଏ

ବାତାବରଣରେ ଏହି ତୈଳୀୟ ପଦାର୍ଥ 

ପରା ବ୍ୟାପି ଥାଏ ।


ତୈଳୀୟ ପଦାର୍ଥକୁ ଗ୍ରହଣ କରନ୍ତି ରହୁଥିବା 

ଯେତେ ଲୋକେ ବୃକ୍ଷ ଲତା ଆଖ ପାଖର  

ଉତ୍ତମ ପ୍ରଭାବ ପଡିଥାଏ ମନୁଷ୍ୟ ଶରୀର 

ଓ ତା’ର ସ୍ଵାସ୍ଥ୍ୟ ଉପର ।


ମଣିଷ ବଞ୍ଚୁଥିଲା ପ୍ରକୃତି ଉପରେ 

ନିର୍ଭର କରି

ଜଳବାୟୁରେ ଆବଶ୍ୟକ ସନ୍ତୁଳନ 

ରକ୍ଷା କରି ।


ଗାଁ ମାନଂକରେ ସମସ୍ତ ଆଦିବାସୀ ନିଜର

ମୁଖ୍ୟ ମାନନ୍ତି ଜଙ୍ଗଲକୁ

ଜଙ୍ଗଲର ସେବା ପାଇଁ ସେମାନେ ସମର୍ପିତ 

କରିଛନ୍ତି ନିଜ ଜୀବନକୁ ।


ଏବେ ସମୟ ବଦଳି ଯାଇଛି, ଅରଣ୍ୟ

ଉଭେଇ ଯାଉଛି

ନାନା ବର୍ଣ୍ଣ, ବୈଚିତ୍ର୍ୟ ଓ କାକଳିର ଦେବ

ସୁତଗଣ ମରି ହଜି ଯାଇଛି ।


ବିହଙ୍ଗ ବିହୀନ ବିଦେଶୀ ବୃକ୍ଷରାଜି ଆଜି 

ଦେଖୁଛେ ରାସ୍ତା କଡ଼ରେ 

ଖାଁ ଖାଁ ନିଷ୍ଫଳା ଚାଷଜମି, ଚଳଛେ ଆମେ

ଧୂଆଁଳିଆ ଦିଗବଳୟରେ ।


ଦିନେ ଯେଉଁ ଅଞ୍ଚଳ ଥିଲା ଜଙ୍ଗଲ, ଆଜି 

ହୋଇଛି ସହର ବଜାର

ନୈସର୍ଗିକ ପ୍ରାକୃତିକ ସମୃଦ୍ଧି ଆଉ ନାହିଁ, ତା

ପରା କାର୍ଯ୍ୟବଳୀ କୃତଜ୍ଞ ମଣିଷର ।


ହଜାଇ ଦେଇଛି ଆଜିର କୃତ୍ରିମତା ସେହି 

ଆଲୋକିତ ପଥର ସନ୍ଧାନ

ସୁମଧୁର ପଲ୍ଲିଗୀତ, ମଣିଷର ସରଳତା ଓ 

ଉତ୍କୃଷ୍ଠ କଳା କୌଶଳ ଆଜି ସପନ ।


ଆଜି ଜରୁରୀ ହୋଇ ପଡିଛି ପ୍ରକୃତିଦତ୍ତ 

ବନ୍ୟ ସମ୍ପଦକୁ କିପରି ବଞ୍ଚାଇବା 

ଏହା ସହିତ ଆସ ସବୁ ଭଉଣୀ ଭାଇ ବୃକ୍ଷ 

ରୋପଣ ଅଭିଯାନକୁ ସଫଳ କରିବା ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract