Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

4  

Chittaranjan Nanda

Abstract Action Classics

ପ୍ରେମ, ନିଷ୍କପଟ ଆତ୍ମୀୟତା

ପ୍ରେମ, ନିଷ୍କପଟ ଆତ୍ମୀୟତା

1 min
326


ସ୍ଵାଧୀନତା ମାନେ କ'ଣ ଜାଣିବା, ଦେଖି 

ମୁକ୍ତ ଆକାଶର ପକ୍ଷୀଟିକୁ,

ନାହିଁ ତା'ର ଡର ଭୟ, ପରିଶ୍ରମରେ ବଞ୍ଚୁଛି 

ଉପଭୋଗ କରି ଜୀବନକୁ ।


ସ୍ବାଧୀନତା, ସମ୍ବିଧାନର କାଗଜ କଲମେ, 

ସ୍ବାଧୀନ ଭାଵନା ମିଳିଛି

ନାରୀ ସନ୍ଧ୍ୟାର ଅନ୍ଧାରେ ଏକୁଟିଆ ବୁଲିଵା, 

କଳ୍ପନାରେ ଖାଲି ଅଛି ।


ସ୍ବାଧୀନତା ପାଏ ତ ନୂତନ ପରଶ ପ୍ରେମ

ମୟ ଜୀବନର ଧାରାରେ

ନଥାଏ ତାହା, ଭୁଲିଲେ ମଣିଷତ୍ୱ, ପୁରୁଣା 

ଅବା ଆଧୁନିକତାର ନାମରେ ।


ପ୍ରେମ, ଏକ ଧାରା ପ୍ରତିଟି ହୃଦୟେ ଯଦି 

ହୁଅନ୍ତା ଜାଗ୍ରତ

ବିଶ୍ୱଯୁଦ୍ଧ ହୁଅନ୍ତାନି, ନଥାନ୍ତା କେଵେ ଆତଙ୍କ

ବାଦୀ ଉତ୍ପାତ ।


ପ୍ରେମ ଅମୃତମୟ, ମଧୁମୟ ଏବଂ 

ଚିର ଶାଶ୍ୱତ

ମଣିଷ ମଣିଷ ମଧ୍ୟେ ପ୍ରେମ ହେଲେ 

ବିଦ୍ୟମାନ, ହୁଏନ୍ତାନି ମୃତାହତ ।


ଥିଲେ ମଣିଷର ମଣିଷ ପ୍ରତି ଦୟା 

ପ୍ରେମର ଚେତନା

ଶୋଷଣ ଅତ୍ୟାଚାର ନଥାନ୍ତା, ଦୁଃଖି, 

ଦରିଦ୍ର, ବାସହୀନ, ନଥାନ୍ତା ସିନା ।


ମଣିଷ ମନରେ ପ୍ରେମ ହୁଏ ପ୍ରସ୍ଫୁଟିତ 

ସରଳ ନିଷ୍କପଟ ଆତ୍ମୀୟତାରେ

ପ୍ରେମ କେବେ ଆସେ ନାହିଁ ହିଁସା, ରାଗ, 

ଅସୂୟା ମନୋଭାବରେ ।


ପ୍ରେମ ମିଳଇ ସରଳତା ଯଦି ରହେ 

ପ୍ରତ୍ୟେକଟି ନିଶ୍ୱାସ ପ୍ରଶ୍ୱାସରେ

ତାହାର ହାସଲ ନୁହେଁ, ଡ୍ରାମାବାଜି ଓ 

ହୃଦୟ ପରିପୂର୍ଣ ଆବିଳତାରେ ।


ପବିତ୍ର ପ୍ରେମର ଚାରୁ ରୂପକଳ୍ପ ଯୁଗେ

ଯୁଗେ ଚିର ଅମୃତର ଆଶା

ତାହା ତ ପ୍ରୀତି ଭକତିର ସମ୍ମୋହନ ସୁର, 

ମଣିଷ ବିଶ୍ବାସର ପରିଭାଷା ।


ପ୍ରେମ ନୁହେଁ ଖାଲି ପ୍ରେମୀ ପ୍ରେମିକର 

ଶାରୀରିକ ବାସନାର ମିଳନ,

ପ୍ରେମ ଏକ ଲାଳସା ବିହୀନ ଅନୁଭବ

ସ୍ୱର୍ଗୀୟ ସୁଖରେ ହୁଏ ପରିପୂର୍ଣ ।


ସମୟ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ମିଳିଥାଏ ତାର ଦୁର୍ବିସହ 

ଜୀବନକୁ ବଦଳାଇବା ପାଇଁ,

ନଵଦଳାଇ ପାରିଲେ, ସମୟ ଦିଏ 

ଜୀବନକୁ ଶୋକ ସାଗରରେ ଭସାଇ ।


ତ୍ୟାଗର ଧାରାରେ ମଣିଷ ଶୃଙ୍ଖଳିତ ହେଲେ, 

ପ୍ରେମର ସମ୍ଭାର ପାଏ

ସ୍ୱାର୍ଥପରତାରେ ଭାବର ଆଦାନ ପ୍ରଦାନ, 

ଜୀବନେ କଷ୍ଟ ଦିଏ l


ପ୍ରତ୍ୟେକ ଦର୍ଶନ ଶାସ୍ତ୍ରରେ କାମନା ବିନାଶେ 

ଦୁଃଖର ବିନାଶ ସୁଖପ୍ରାପ୍ତି କଥା କହେ

କୋଟି କୋଟି ଟଙ୍କା ଥିଲେ ବି ପାଶରେ, କି ହୋଇବ 

ବନ୍ଧୁ ସୁଖରୂପୀ ଜହ୍ନ ଯଦି ପାଖରେ ନରହେ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract