Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ପରାଭବ

ପରାଭବ

1 min
271



ଯିଏ ଯେଉଁ କର୍ମ ଯେମିତି କରିବ

     ସେଇ ପରାଭବ ପାଏ 

ବୁଝି ବିଚାରି କି କର୍ମ କରୁ ଥିବ

     ଅନ୍ୟଥା ନୁହଁଇ ଇଏ ।

ଏଇତ ଜୀବନ ଝଡ ଝଞ୍ଜା ପୂର୍ଣ୍ଣ 

    ପଥ କଣ୍ଟକିତମୟ 

ଜୀବନ ସଂଘର୍ଷେ କିଏ ଜିତୁ ଥାଏ 

    କିଏ ହୁଏ ପରାଜୟ ?

ପାହାଚ ପରେ ଯେ ପାହାଚ ଚଢିବା

     ଲାଗୁ ଥାଏ ଖୁସି କେତେ

ହେଲେ ସେଥିପାଇଁ କେତେ ଯେ ସଂଘର୍ଷ 

     କରିବାକୁ ପଡେ ସତେ ।

ସତ୍ୟ ସଚ୍ଚୋଟର ଧର୍ମ ନ୍ୟାୟ ପଥ

    ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦାୟକ ବେଶୀ 

ଭାବି ଚିନ୍ତି ଯଦି ନିଷ୍ପତ୍ତି ନ ନେଲ

    ଅକ୍ଳେଶରେ ଯିବ ଫଶି ।

ମରିବା ଅପେକ୍ଷା ପରାଭବଟା ଯେ 

    ଆଧିକ ଦୁଃଖ ଦାୟକ

ଧନ ମାନ ସବୁ ଚାଲି ଯାଏ ଥାଏ

    ରହି ଥାଏ ଖାଲି ଶୋକ ।

ଶକୁନିର କୁଟ କୁମନ୍ତ୍ରଣା ଫଳେ

    ମହାମାନୀ ଦୁର୍ଯ୍ୟୋଧନ 

ନିଜେ ପରାଭବ ପାଇଲା ଶେଷରେ

    ବଂଶ ହେଲା ସମାପନ ।

ମାତା କୁନ୍ତୀ ପାଇଁ କର୍ଣ୍ଣ ବୀର ନିଜେ 

     ପରାଭବ ହେଇ ଥିଲେ 

ଅର୍ଜ୍ଜୁନର ସଙ୍ଗେ ଘୋର ଯୁଦ୍ଧ କରି

     ଜୀବନ ଶେଷେ ହାରିଲେ ।

ଧନ ଜନ ଯଉବନ କ୍ଷଣସ୍ଥାୟୀ 

     ତାକୁ ନେଇ ଗର୍ବ କାହିଁ 

ନିମିଷେ ଭିତରେ ଚୂନା ହେଇ ଯାଏ

      ପରାଭବ ଥାଏ ତହିଁ ।

ଆଜି କାଲି କେହି ଦେଖି ପାରନ୍ତି ନି 

    କେବେ କାହାର ତ ଶିରି

କେମିତି ସେ ପରାଭବକୁ ଭୋଗିବ

    ଥାଆନ୍ତି ଚକ୍ରାନ୍ତ କରି ।

କୂଟ କପଟର ଛଳନା ଜାଲରେ 

    ଫସେଇ ସେ ଦେଇ ଥାନ୍ତି 

ପରାଭବ ଯେବେ ହେଇଯାଏ ସିଏ

     ମୁରୁକି ହସା ଦିଅନ୍ତି ।

ଓଡିଆରେ ଏକ ପ୍ରବାଦ ରହିଛି

     ମରଣଠୁ ବେଶୀ ଲଜ୍ଜା 

ଦହଗଞ୍ଜ କରି ମାରି ଖାଉ ଥାଏ

     ଦିଏ ସିଏ ବଡ ସଜା ।

ପରାଭବ ଅପେକ୍ଷା ଜୀବନେ ମରଣ 

    ଶ୍ରେୟସ୍କର ହେଇଥାଏ

ସେଥିରେ ନିଜର ସ୍ୱାଭିମାନ ଆତ୍ମ

     ସମ୍ମାନ ଯେ ବଢି ଥାଏ ।

ଜୟ ପରାଜୟ ଅବା ପରାଭବ 

    ଯାହା ଆସୁ ଜୀବନରେ

କାଳିଆ ପାଦରେ ଶରଣ ପଶିଣ

    ଆଦରି ନେବା ସାଦରେ ।

ସାହା ହେଇଥିଲେ ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ 

    ନାହିଁ ଆମ କିଛି ଭୀତି

ମାଆର ପଣତ ରହିଛି ମଥାରେ 

    ପାଦରେ କୋଟି ପ୍ରଣତୀ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract