Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ପିଣ୍ଡ

ପିଣ୍ଡ

1 min
145



ପିଣ୍ଡରେ ପରାଣ ରହିଥିବା ଯାଏ

    ମନେ ଲୋଭ ରହିଥାଏ 

ଏଇ ଲୋଭ ପାଇଁ ଏଇତ ମଣିଷ 

   କର୍ମେ ଅଗ୍ରସର ହୁଏ ।


ସେଇ କର୍ମ ପୁଣି ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାର 

    କରନ୍ତି ସେ ଇଚ୍ଛା ମତେ

ପିଣ୍ଡରେ ପରାଣ ରହିଥିବା ଯାଏ

  ରହନ୍ତି ସଂଘର୍ଷ ରତେ ।


ଦୁଃଖ କଷ୍ଟ ପୁଣି କେତେ ଯେ ଯନ୍ତ୍ରଣା 

    ଏ ଜୀବନେ ଆସିଥାଏ 

ପିଣ୍ଡରେ ପରାଣ ରହି ଥିବା ଯାଏ

    ନା ସେ ପଛ ଘୁଞ୍ଚା ଦିଏ ।


ପିଣ୍ଡେ ପ୍ରାଣ ଥିବା ଯାଏ ସତ୍ୟବାଦୀ

    ମିଛ ଆଶ୍ରୟ ନ ନିଏ

ସତ୍ୟ ଧର୍ମ ନ୍ୟାୟ ପଥେ ଚାଲୁ ଥାଏ

   କାହାକୁ ନା ଡରି ଥାଏ ।


ପିଣ୍ଡରେ ପରାଣ ଥିବା ଯାଏ ଭକ୍ତ 

     ଛାଡେନି ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ତାର

ଶୟନେ ସ୍ବପନେ ଅବା ଜାଗରଣେ

    ଜପୁ ଥାଏ ନିରନ୍ତର ।


ପିଣ୍ଡେ ପ୍ରାଣ ଥିବା ଭୋକିଲା ଲୋକଠୁ

     ଛଡେଇ ନେଇ ଆହାର

ମରିଗଲା ବେଳେ ବେଣା ମୂଳେ ଦେଲେ

     ହେବ କି ଧର୍ମ ତାହାର ?


ରାଜା ଦଶରଥ ମରିଗଲେ ପରେ

    ମାଗି ଥିଲେ ପିଣ୍ଡ ଦାନ

ଫଲଗୁ ନଦୀର ବାଲୁକା ରାଶିରେ

     ସୀତା କରିଲେ ଅର୍ପଣ ।


ସେଇ ଦିନ ଠାରୁ ପିତୃ ଶ୍ରାଦ୍ଧ ହେଲେ

    ନଦୀ ବାଲି ଦରକାର 

ଗଙ୍ଗା ଗୟା ଯାଇ କିଏ ପିଣ୍ଡ ଦିଏ

    ଦିଏ କେ ପୁଣ୍ୟ ତୀର୍ଥର ।


ପିଣ୍ଡରେ ପରାଣ ଥିବା ଯାଏ କେବେ

    ନିଏ ନାହିଁ ଜନ୍ତୁରାଣ

ଭଲ କର୍ମ କଲେ ଭଲ ଫଳ ମିଳେ

   କୁକର୍ମେ ଭୋଗେ କଷଣ ।


ଏ ବିଶ୍ବ ଜଗତେ ପୁଣି ରହିଅଛି

    କେତେ ଯେ ଉଲକା ପିଣ୍ଡ 

 ଏ ସାରା ବିଶ୍ବର ଭାଗ୍ୟ ବିଧାତା

    ବିଷ୍ଣୁଙ୍କୁ ମୋ ଦଣ୍ଡବତ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract