Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bharatabandhu Biswal

Inspirational

4  

Bharatabandhu Biswal

Inspirational

ଫମ୍ପା ମାଠିଆର ଶବଦ ବେଶୀ

ଫମ୍ପା ମାଠିଆର ଶବଦ ବେଶୀ

1 min
247



ସାବରମତୀର ସନ୍ଥ ପଥିକ

ବିଶ୍ୱ ଅଦ୍ୱିତୀୟ ନେତା

ଜାତିର ଜନକ ମହାତ୍ମା ଗାନ୍ଧିଜୀ

ଦର୍ଶନ ସତ୍ୟ ଅହିଂସା ।


ଥିଲା ସମାନତା ଶୁଦ୍ଧ ସତ୍ୟ ନିଷ୍ଠା

ଉଚ୍ଚାରଣ ଆଚରଣେ

କୁଟିକି ଖାଇବା କାଟିକି ପିନ୍ଧିବା

କହୁଥିଲେ ସମ୍ଭାଷଣେ ।


ମିଥ୍ୟା ନୁହେଁ ତାଙ୍କ ଏ ଆପ୍ତ ବଚନ

ଅଲିଭା ପଥର ଗାର

ସ୍ୱ।ଧୀନ ସ୍ୱଚ୍ଛନ୍ଦ ମଣିଷ ଜୀବନ

ମୁକ୍ତ ଯେ ଆତ୍ମନିର୍ଭର ।


ଆମ ପାଶେ ଥିବା ଆମର ସମ୍ବଳ

କରିଲେ ସୁବିନିଯୋଗ

ଅର୍ଥନୀତି ଆମ ହୋଇବ ସୁଦୃଢ

ହୋଇବ ଦୂର ଅଭାବ ।


ଋଣ କରି ଘୃତ ପିଇବା ଅଟଇ

ବିଷ ତୁଲ୍ୟ ବଦଭ୍ୟାସ

ଯେତିକି ଚୂନାକୁ ସେତିକି ହିଁ ପିଠା

ଉପଭୋଗ ସମୁଚିତ ।


ଇଚ୍ଛା ସବୁ ଯଦି ପାଲଟିବେ ଘୋଡ଼ା

ସମସ୍ତେ ପାରିବେ ଚଢି

ସ୍ୱପ୍ନ ସୈ।ଦାଗର ଭାଷଣରେ ଖାଲି

ହିମାଳୟ ଦେବେ ତାଡି ।


ମୂଳ ପରିଶ୍ରମ ଶିକ୍ଷା ସୁସଂସ୍କାର

ସତ୍ୟ ନିଷ୍ଠା ଦେଶପ୍ରେମ

ଉତ୍ପାଦନ ବୃଦ୍ଧି ଦେଶର ପ୍ରଗତି

ଲୋଡ଼ା ଦୂରଦୃଷ୍ଟି କର୍ମ ।


ହୁଅଇ ସମୃଦ୍ଧି ସୁଖ ଓ ସମ୍ପଦ

ଆଦର୍ଶ ନୀତି ବିଚାରେ

ଅତି ଆବଶ୍ୟକ ଶାସନ ଶୃଙ୍ଖଳା

ଧରମ ଅର୍ଥ ଅର୍ଜନେ ।


ଲାଞ୍ଚ ଜମାଖୋରୀ ଚୋରୀ ଡକାୟତି

ଅନ୍ୟାୟେ ଅର୍ଜିତ ଧନ

ସମାଜେ ବଢାଏ ଗଣ ବିଶୃଙ୍ଖଳା

ଅଶାନ୍ତ ହୁଏ ଜୀବନ ।


ବୁଦ୍ଧିଜୀବୀ ସାଧୁ ସାଧାରଣ ଜନ

କି ଅବା ଜନ ନାୟକ

ଉଚିତ ନୁହଁଇ କହିବା ବଢାଇ

ଅନର୍ଗଳ ଅଯୈ।କ୍ତିକ ।


ସାମାନ୍ୟ ସ୍ପର୍ଶରେ ଫମ୍ପା ମାଠିଆରେ

ହୁଅଇ ବେଶୀ ଶବଦ

ଦେଖାଏ କର୍ମରେ ଲୋକ ପାରଙ୍ଗମ

କୃତି ଦିବ୍ୟ ଅନବଦ୍ୟ ।


  --------



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational