Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ପାପ

ପାପ

1 min
391



ପାପ ବଢି ଗଲେ ଧରିତ୍ରୀ ମାଆର 

    ଝରି ଯାଏ ଆଖି ଲୁହ

ଅସହ୍ୟ ହୁଅଇ ମନର ଯନ୍ତ୍ରଣା 

    ବଢେ ତା ଛାତିର କୋହ ।


ପାପ ପୁଣ୍ୟ ଦୁଇ ସହଚର ହେଇ

    ବହେ ଚିରସ୍ରୋତା ହୋଇ 

ନୀରବ ଦ୍ରଷ୍ଟାଟି ହେଇ ଦେଖୁ ଥାଏ

    ଆଖି ଲୁହ ପିଇ ପିଇ ।


ଏ କଳି ଯୁଗରେ ଏକ ପାଦ ସତ

   ତିନି ପାଦ ଅଛି ପାପ

ପାପ ମାତ୍ରା ଯେବେ ଘୋର ହେଇଯାଏ 

    ବଢେ ଧ୍ୱଂସର ପ୍ରକୋପ ।


ସେ ଧ୍ୱଂସ ପ୍ରକୋପ ଅତି ଭୟାବହ 

    ଥଳ କୂଳ ନାହିଁ କିଛି

ଏଥିପାଇଁ ଏଇ ମଣିଷ ଜାତିଟି

   ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଦୟୀ ରହିଛି ।


ଏମିତି ପାପ ସେ କରି ଚାଲି ଅଛି

    ଦେଖୁନି ସେ ଆଗପଛ

ନାରୀ,ଲୋଭ,ମୋହ,ମାୟା ଫାନ୍ଦେ ପଡି

     ପାପକୁ ମଣଇ ତୁଛ ।


ବିଶ୍ୱାସ ଭରଷା ପୋଡି ଖାଉଅଛି

    ଅବିଶ୍ଵାସେ କରେ ଘର

ରକ୍ଷକ ହେଇ ସେ ଭକ୍ଷକ ସାଜୁଛି

     ବିଶ୍ବାସେ ଭରେ ଜହର ।


ପୂଣ୍ୟର ଶବ୍ଦଟି ଡରି ଲୁଚି ଅଛି

    ପାପ କରୁଛି ରାଜୁତି

ଚୋରୀ,ଦାରୀ,ନାରୀ ପ୍ରବଳ ବଢୁଛି

     ପୂଣ୍ୟ ହେଉଅଛି ଇତି ।


ସ୍ବାମୀ ସ୍ତ୍ରୀ ମଧ୍ୟେ ବିଶ୍ୱାସ ରହୁନି

     ଆଶା ପର ପୁରୁଷରେ

ପୁରୁଷଟି ମଧ୍ୟ ନିଜ ପତ୍ନୀ ଛାଡି

      ଅନ୍ଧ ତରୁଣୀ ପ୍ରେମରେ ।


ଭାଇ ଭଉଣୀଙ୍କ ପବିତ୍ର ସମ୍ପର୍କେ

      ଲାଗେ କଳଙ୍କର ଟୀକା

ପବିତ୍ରତାକୁ ସେ ବଳି ଦେଇ ତାକୁ

     ସଜାଏ ନିଜ ପ୍ରେମିକା ।


ଗୁରୁ ଶିଷ୍ୟା ମଧ୍ୟେ ମନ ଦିଆ ନିଆ

     ମଥାରେ ସିନ୍ଦୂର ଦିଏ

ସନ୍ତାନଙ୍କୁ ଛାଡି ପୂଣ୍ୟମୟୀ ମାଆ

    ପର ପୁରୁଷରେ ଯାଏ ।


ଘରର ସଂସ୍କାର ରୀତି ନୀତି ଧର୍ମ 

    ସବୁ କରେ କଳୁଷିତ

ନିଜକୁ ବଞ୍ଚେଇବାର ପାଇଁ ସିଏ

    ମିଛ କୁହଇ ବହୁତ ।


ସେଇ ମିଛ ଅଟେ ମହାପାପ ପୁଣି

    ବର୍ତ୍ତିବା ସମ୍ଭବ ନୁହେଁ 

ଇତିହାସେ ସଦା ସେ ଚାଣକ୍ୟ ନୀତି

    ଚେତାଇ ଚେତାଇ କୁହେ ।


ତଥାପି ମଣିଷ ପାପ କରୁଅଛି

    ସେ ପଥର ହୁଏ ଯାତ୍ରୀ

ଯେଉଁ ପଥ ଚିରସ୍ଥାୟୀ କେବେ ନୁହେଁ 

    ପାପେ ହେଇଯାଏ ଇତି ।


ପାପ ବଢିଗଲେ ଦୁଃଖ ବଢି ଯାଏ

   ଅରାଜକତା ହୁଅଇ 

ବୃଷ୍ଟି ହୁଏ ନାହିଁ ଏଇତ ମଣିଷ

    ପାପ ଯେଣୁ କରୁ ଥାଇ


ଏମିତି ଜଣେ ତ କହି ପାରିବେନି

    ପାପ ଯିଏ କରି ନାହିଁ 

ପାପର ସଂଜ୍ଞାକୁ ନିରୂପଣ କଲେ

    ଏଇ ରାତି ଯିବ ପାହି ।


ଏଇ ପାପ ପାଇଁ ଏ ଧରା ପୃଷ୍ଠରେ

    ପ୍ରଭୁ ଅବତାର ନ୍ୟନ୍ତି 

ପାପକୁ ବିନାଶି ଜଗତ ରଖନ୍ତି 

   ଧର୍ମ ସ୍ଥାପନ କରନ୍ତି ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract