Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ପାଲା

ପାଲା

1 min
183



ଆମ ପରମ୍ପରା ଓଡିଆ ସଂସ୍କୃତି 

     ଆମର ଅଟେ ଏ ପାଲା

ପୁରାଣ ଶାସ୍ତ୍ରକୁ ତାହା ମାଧ୍ୟମରେ

      ଆଲୋଚନା ହୁଏ ଖୋଲା ।

 ଗାୟକ ଗାୟିକ କି ସୁନ୍ଦର ଭାବେ

    ବିଶ୍ଲେଷଣ କରି ଥାନ୍ତି 

ପୁରାଣ ଶାସ୍ତ୍ରର ଗୁଢ ରହସ୍ୟକୁ

     ବଢିଆ ବଖାଣୁ ଥାନ୍ତି ।

ବାଦି ପାଲା ମନ ହୃଦୟକୁ ଛୁଏଁ 

    କରି ଦିଏ ବିମୋହିତ 

ଅଗାଢ ପାଣ୍ଡିତ୍ଯ ଭରି ରହି ଥାଏ

    ଶୁଣି ଲାଗେ ଆଶ୍ଚମ୍ବିତ ।

ଶିକ୍ଷଣୀୟ ସିଏ ହୋଇଥାଏ କେତେ

     ଦେଖାଏ ଉଚିତ୍ ମାର୍ଗ 

ସତ୍ୟ, ଧର୍ମ ,ନ୍ୟାୟ ପଥରେ ଚଳାଏ

    ରଖେନା ମନରେ ଗର୍ବ ।

ଛୋଟ ପିଲା ଏକୋଇଶିଆ ହେଲେ ପୁଣୀ

    ପାଲା ଲୋଡା ହେଇ ଥାଏ 

ଜନ୍ମ ଦିନ କିମ୍ବା ଶନିକ୍ଷେତ୍ର ବେଳେ ।

    ପାଲା କରା ଯାଇ ଥାଏ 

ପାଲା କରିବାକୁ ଛଅ ଜଣ ଲୋଡା

   ତା ମଧ୍ୟେ ଗାଆଣ ଥାନ୍ତି 

ସତ୍ୟ ନାରାୟଣ ସୁମରି ହସ୍ତରେ 

    ଚଅଁର ସେ ଧରି ଥାନ୍ତି ।

ବିଷୟ ବସ୍ତୁକୁ ଗାୟକ ଗାୟିକା

    ଉପସ୍ଥାପିତ କରନ୍ତି  

ପୁରାଣ ପାଠର ବିଷୟ ବସ୍ତୁକୁ

    କି ସୁନ୍ଦର ବାହି ନ୍ୟନ୍ତି ।

ସତ୍ୟ ନାରାୟଣ ପାଲର ଶେଷରେ 

     ଶୁଭ ଆଶୀର୍ବାଦ ଦ୍ୟନ୍ତି  

ହରି ବୋଲ ହୁଳ ହୁଳି ଉଚ୍ଚାରନ୍ତି

     ପାଦେ ପ୍ରଣାମ କରନ୍ତି ।

ପାଲା ସରିଗଲେ ସିରିଣି ବାଟନ୍ତି 

    ସିଏ ସବୁ ଘରେ ଘରେ

ପାଲାର ମହିମା ଚିର ସ୍ମରଣୀୟ 

    ହେଇଛି ରହେ ଜଗତରେ ।

ଆଜିକାଲି ପିଲେ ନାଚ ସିନେମାକୁ

    ଭୋଳ ହୋଇ ଦେଖୁ ଥାନ୍ତି 

ପାଲା ଦୁନିଆରୁ ଦୂରେଇ ଯାଇଣ

     ନିଜ ସଂସ୍କୃତି ଭୁଲନ୍ତି ।

ପାଲା ତ ଅଟଇ ଦୁଇ ଯେ ପ୍ରକାର

    ବସା, ଠିଆପାଲା ସିଏ 

ଠିଆ ପାଲା ଭାରି ଭଲ ଲାଗୁଥାଏ

    ମନକୁ ସେ ମୋହି ନିଏ ।

ସତ୍ୟ ନାରାୟଣ ପାଦ ପଦ୍ମେ ସଦା

   ରହି ଥାଊ ମୋର ମତି

ରକ୍ଷା କରୁଥାନ୍ତୁ ଏଇ ଜଗତକୁ 

    ପ୍ରଭୁ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ପ୍ରାଣପତି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract