Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

4  

Sarojini Mishra

Abstract

ଓଢଣୀ

ଓଢଣୀ

1 min
381



ଓଢ଼ଣୀ ଶଦ୍ଦଟି ଶବ୍ଦ ନୁହେଁ ଖାଲି

ଦର୍ଶନର କଥା କୁହେ

ପ୍ରଥା ହେଉ ଅବା ପରମ୍ପରା ହେଉ

ନାରୀକୁ ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ଦିଏ ।

ଓଢଣୀ ନୁହଁଇ ଫାଙ୍କା ଶବ୍ଦ ଟିଏ

ତା' ଦେହେ ଲେଖା ସଂସ୍କାର

ନବବଧୂ ମୁଣ୍ଡେ ନାଲି ଓଢଣୀଟି

ଦିଏ ଜୀବନ ସନ୍ଦେଶ ।

ନାଲି ଓଢଣୀଟି କାନେ କାନେ କହେ

ସବୁଜ ସମୟ ଗଲା

ନାଲିର ସଂକେତ ନୂତନ ପଥକୁ

ନାରୀ ଆଗେ ଖୋଲି ଦେଲା ।

ସେ ଓଢଣୀ ତଳେ ଲେଖା ହୋଇଥାଏ

କର୍ମ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ସନ୍ଦେଶ

ଶଙ୍ଖା ଚୁଡ଼ି ସଙ୍ଗେ ଓଢ଼ଣୀ ଦିଅଇ

ଆପଣାପଣର ମନ୍ତ୍ର

ଓଢଣୀ ପକାଇ ଯଜ୍ଞବେଦୀ ପରେ

ମିଳେ ଜିଇଁବାର ତତ୍ତ୍ଵ ।

ଓଢଣୀ ପକାଇ ଓଡ଼ିଆଣୀଟିଏ

ଗୁରୁଜନେ ପ୍ରଣମଇ

ଓଢ଼ଣୀ କୁହଇ ଶାଳୀନତା କଥା

ପର ଆପଣା କରଇ ।

ଓଢ଼ଣୀ କୁହଇ ସଂଭ୍ରମତା କଥା

ଐକାନ୍ତିକ ପ୍ରେମେ ଭାସେ

ସେ ପ୍ରେମରେ ନାରୀ ସ୍ନେହଶୀଳା ସାଜେ

ଗୃହେ ମମତା ପରଶେ ।

ଓଢଣୀରେ ଲେଖା ଆମ ଓଡ଼ିଆଙ୍କ

ସସ୍କାରର ଅଭିଲେଖ

ସେ ଅଭିଲେଖକୁ ଯିଏ ପଢ଼ିଅଛି

ପାଇଛି ଅନନ୍ତ ସୁଖ ।

ଗୃହବଧୁ ଯେବେ ଓଢଣୀ ପକାଇ

ଜାଳେ ଚଉରାରେ ଦୀପ

ଦେଖିଦେଲେ ତାକୁ ଶ୍ରଦ୍ଧା ଜାତ ହୁଏ

ଅଦ୍ଭୁତ ସେ ଅନୁଭବ ।

ଯେତେ ଆଭୁଷଣେ ବିଭୁଷଣ ଥିଲେ

ଓଢଣୀ ଆଣେ ପୂର୍ଣ୍ଣତା

ଓଢ଼ଣୀ ସୂଚାଏ ସମ୍ମାନର କଥା

କହେ ସମର୍ପଣ କଥା ।

ଓଢଣୀ ବୁଝାଏ ଜୀବନ ତତ୍ତ୍ଵକୁ

ବୁଝାମଣା ଛନ୍ଦେ ବନ୍ଧା

ବିବାହ ବେଦୀରୁ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାର

ମନ୍ତ୍ରେ ହୁଏ ଅନୁବନ୍ଧା ।

ଓଢ଼ଣୀର ପ୍ରତି ସୂତ୍ରରେ ସୂତ୍ରରେ

ସସ୍କାରର କଥା ଲେଖା

ଜୀବନ ତତ୍ତ୍ଵର ଆତ୍ମିକ ଛନ୍ଦରେ

ଓଢଣୀ ଦିଅଇ ଦୀକ୍ଷା ।

ଓଢ଼ଣୀର ଲେଖା ମାର୍ମିକ ତତ୍ତ୍ଵକୁ

ଯିଏ ବୁଝିପାରି ଅଛି

ତା' ଜୀବନ ଛନ୍ଦ ପତନ ହୋଇନି

ସ୍ୱୟସଂପୂର୍ଣ୍ଣା ହୋଇଛି ।

ଓଢଣୀ କୁହଇ ନିଜର ବେଦନା

ସଭିଙ୍କୁ ଦେଖାଅ ନାହିଁ

କିଏ କେଉଁ ଭାବେ ଗ୍ରହଣ କରିବ

ସେ କଥା ତ ଜଣା ନାହିଁ ।

ଓଢଣୀକୁ କିଏ କେଉଁ ଭାବେ ନେବ

ସେ ଅଟେ ତା' ଦୃଷ୍ଟି ଭଙ୍ଗୀ

ଓଡିଆଣୀ ବୋହୂ ସଙ୍ଗେ ପଡିଅଛି

ଓଢଣୀର ସାତ ଗଣ୍ଠି ।

  



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract